söndag 3 maj 2009

"Kött-Weekend"

Ja för det har verkligen varit köttfest från torsdag till söndag! Jag har fått grillat precis som jag önskade och samtliga kvällar. Så fantastikt gott, Halleluhja moment, vilka filéfester =) Min helg har varit fantastik på alla sätt. Umgåts med trevliga människor, underbart väder, bra gympass och löp-pass, och blivit bjuden på fantastiskt grillad mat.

Denna söndag har jag inte gjort så mycket ska erkännas. Jag hade en utgång igår och det var en händelserik och märklig afton, tiden gick av bara farten och vi alla var på "topp". Idag har jag förflyttat mig från en säng till en annan, solsängen =) Hellre det än från en stol till en annan "stol" som en av mina kompisar gjorde istället. Gårdagen har satt sina spår på olika sätt för oss och det är skönt att nästa intag inte blir förrän Midsommar. Jag kan väl inte säga att jag gjort något vettigt alls idag, huu, men jag var i affären och se vilken underbar DVD-film jag hittade. Gillade Gadget skarpt när jag var "yngre" obsavera mitt ordval =) Såhär har jag mitt "Dagen efter-kit" =)
Jag går igenom lite tråkigheter också upptäckte jag....sen jag var hemma sist i Påsk så hade jag i min plan att ligga kvar på samma vikt men istället har jag gått upp ett kilo! How come??Ganska enkelt egentligen, minskad cardio under två veckor tillsammans med lite ökad aptit, det är det mest troliga. Sen kan jag samlat på mig lite vätska också men jag tror mer på det förstnämnda. Min plan var att jag skulle ligga på samma vikt men nu felades det ett kilo men för övrigt trivs jag med min tillvaro och det är egentligen det som betyder mest. Men jag vill infinna mig på toppen av mitt berg och där har jag en bra bit kvar.....ny vecka är lika med nya möjligheter att förbättra sina resultat =) Jippi!
Ska bli riktigt skönt med en löprunda i skogen imorgon tillsammans med fåglarna och de fina blommorna.
Dethär är Max, han fyller 18 år nu i maj. Familjens katt är det för er som inte är bekanta med Max =) Här trivs han bra i mina föräldras uterum.

7 kommentarer:

  1. Haha, nu börjar jag återvända till livet igen! :)
    Att Max fick vara med på ett hörn! Gulligt! :)

    SvaraRadera
  2. Eva: haha! Tack för igår och då får du byta stolen mot sängen nu istället =)

    SvaraRadera
  3. tja madster, nu får du lägga ner gymme o komma o mysa lite på Long Island!! =)

    när ska vi titta på mr gadget då? =)

    Kramar!!

    //Josef

    SvaraRadera
  4. Låter som en härlig helg...=)
    Väl förunnad dig!!

    Själv hade jag det underbart, med underbart väder o sällskap.
    Kom hem nu precis..såå jag kan inte klaga alls =)

    ~M~

    SvaraRadera
  5. Josef: my "iron man" =) Jag lovar närvara bara jag är i kronan så. Kommer bli superskoj! Hoppas vi ses i veckan så planerar vi in Gadget ;) kramizar

    -M-: Åh så underbart att vi båda haft livskvalitet hela helgen =D
    Lycka till med träningen i veckan!

    SvaraRadera
  6. Nu tycker jag att kött-weekenden har hållit i lite väl länge ;), nu vill vi läsa lite om vad som händer. Lite uppdatering tack !!!!

    ~M~

    SvaraRadera
  7. -M- hehe, du säger det :) kommer nytt inlägg till ikväll! Hoppas det ska bli trevlig läsning!

    SvaraRadera