måndag 18 maj 2009

Efter regn kommer solsken!

Stämmer varje gång!!
Idag har det regnat här i Karlskrona hela dagen så jag har bara gått och småfrusit lite och önskade jag var hemma i soffan och legat med pläd över mig och få se på massa bra film. Jag frös så under lunchen att jag till och med sa att jag ser fram emot att diska min matlåda så jag får värma mig lite i det varma vattnet =) Mitt sällskap skrattade gott åt mig och undrade vad jag åt för lyckopiller och ville beställa en burk =)
Sen hände något fantastikt! När jag arbetat hårt hela dagen kom det som en belöning. Vädret började arta till sig så tog jag mig en extra runda på hemvägen och när jag sen var hemma var det inte ett moln på himlen och solen värmde gott. Ut på balkongen för att läsa reklamens skörd och gotta sig i solen! Såhär mysigt har jag det hos mig:
Jag tycker faktiskt det är jättemysigt med reklam. Jag skulle aldrig sätta upp en skylt med "Reklam nej tack" på dörren. Förr var det mitt mysiga "söndags-nöje" Ligga i soffan och kolla på veckans investeringar men här kommer inte reklamen förrän måndagar. Bästa är ju matbladen från ICA och Citygross för då får man lite planer vad man ska äta i slutet på veckan. Gott gott!
Det försegår lite aktiviter på sjön. Vissa tar sig fram snabbare än andra men båda verkar ha det gott:
Nu har klockan passerat 20 och nu kom det sämre väder igen så jag har påbörjat en laddning med pannkakor som jag ska ha senare i veckan. Det är ett pyssel att göra dem och tar lite tid så jag brukar dubbla satsen när jag ändå står och steker plus att det är inte så motiverande att stå inne när solen skiner så det kom väl lägligt trots allt. Plus att jag är lycklig att veta att jag har dessa godsaker några dagar framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar