lördag 9 maj 2009

Meny enligt önskemål

Efter ett önskemål ifrån en av kommentatorerna så ska jag precis berätta med både bilder och text vad jag ätit för gott precis. Torsk med kesotäcke och sötpotatis, palternacka samt broccoli.
Jag använder mig aldrig av recept utan tager vad jag haver och idag blev det följande;

Jag använde mig av torsk som jag köpt på http://www.blomlofsrokeri.se/, lägger den i en ungssäker form, pepprar, sätter ugnen på 200 grader. Jag skär ett halvt äpple, rödlök, svamp och en tomat som jag lägger i en bunke. Tillsätter hackad spenat och 125g kesochili och blandar runt till en röra. Därefter lägger jag röran på fisken och in i ugnen i ca 15-20 min (beror på hur tjock fisken är) i nedre delen av ugnen. Ha lite koll för det är viktigt att fisken är saftig och inte för torr. Till detta serverade jag mig sötpotatis, palsternacka och abugine som jag rostade i ugnen igår, kompletterade med lite broccoli. Så himla gott!! Såhär såg det ut seteg för steg när kock Andersson var in action:
Här har jag blandat runt alla ingredienser i en bunke
Nu ligger röran på fisken innan den ska in i ugnen. Man kan ju såkalrt piffa till den lite extra genom att toppa med lite cashewnötter....=)
Inne i ugnen blev det lite färgglatt!

Såhär blev den kompletta tallriken. Smakade fantastiskt gott. Bon Apetit!
Som sagt jag tager vad jag haver och det ända som kan begränsa en är bristen på fantasi. Nu vill jag önska alla en riktig god helg. Idag är det min ätardag så efter mitt bicepspass ska jag äta pannkakor och glass, kvällen kommer jag äta smågodis och nötter också. Hela veckan har jag hållt min planerade energi-intag så idag finns inga samveten =)

4 kommentarer:

  1. Tack för receptet, såg smaskigt ut!!
    Som du skriver senare i ditt inlägg, inga samveten, finns det ;)?!?
    Ha sj en bra helg

    Kram
    ~M~

    SvaraRadera
  2. -M- Håll till godo =D hehe angående samvetet ljög jag kanske endel, efter man smaskat i sig för mycket brukar det alltid komma....det dåliga...hehe, har man väl börjat är det liksom svårt att sluta :/

    SvaraRadera
  3. kan du inte lägga upp ngr före bilder, innan du började träna?

    SvaraRadera
  4. Anonym: hmm, då hade jag ingen digitalkamera vilket försvårar lite att lägga in bild från den tiden....men någon bild från krogen kanske jag kan hitta =)

    SvaraRadera