fredag 8 maj 2009

Fredagar är så behövliga!

My God vad trött jag var i morse...jag ville verkligen bara sova vidare och önskade att det var lördag istället....men i min trötthet slog det mig att det är iallafall fredag och så var det bara att ta det stora steget att stiga ur en varm mjuk skön säng.....när jag kom ut var vinden lugn och det kändes mycket behagligt! Blev några minuter extra idag på morgonrundan. Idag har jag vilodag och det behöver jag verkligen. Skulle haft det igår redan men så hade jag bestämt ett axelpass redan och flexibel som jag är justerar jag lite i min vardag ;) Axelpasset var väl ingen höjdare utan min trötthet visade sig. Kontakten dock god men jag brukar nog orka någon till repetition. Axlar är för övrigt den muskelgrupp jag tycker minst om att träna....men det var kul att få sällskap i passet iallafall.
Idag vilar jag alltså och då försöker jag hålla ner lite på intaget. Imorse efter promenaden avnjöt jag en kopp kaffe med nymalda bönor och en skiva av extreme polarbröd. Den grundades med avokado, en skinkskiva Black & White, keso, kokt äggvita, några pumpakärnor och några skivor kiwi. Kiwi har blivit min nya favorit att ha på mackan tillsammans med skinka och keso. Är supergott. Frukten är även god att ha i sallader.
Känns som jag kommer somna tidigt ikväll eller så piggnar jag till efter min goda kycklingsallad jag strax ska äta. I love food!

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag idag Madde.. =)
    Mackan lät god även kyllingasalladen.
    Har sj käkat kyckling idag..
    Skönt att för en gångs skull ha en vilodag, själv va jag uppe tidigt o va på träningen kl 0800..=)
    Efter ett löp dit så blev det CT i 20 min o svetten lackade som aldrig förr, men man känner att träningen börjar ta igen o efter det ett gympass.
    Du får ha en härlig fredag kväll..
    Själv ska jag o sonen kolla på nya filmen "Twilight" som vi fick hem igår.=)
    Ha en trevlig helg, sj ska jag jobba heeeela helgen =(

    Kramen
    ~M~

    SvaraRadera
  2. -M- Nä ingen bra dag för jag varit trött...=/ idag har det bara blivit promenader men imorgon ska jag på att igen! =D
    Ha en mysig helg nu trots jobb..

    SvaraRadera