söndag 10 maj 2009

Helgens pass!

Jag är riktigt nöjd med mina helgpass! Jag har tränat ihop med min "helg-partner" hehe, det lät lite konstigt kanske =) Vi har tränat ihop lite på helgerna och det går jättebra. Igår körde vi ett mycket bra biceps-pass och dagens triceps pass kändes riktigt fint. Han lärde mig en ny övning som var superskoj som jag kommer köra ett tag nu framöver. Ligger på att matta på marken o tar två hantlar och utför övningen precis som en bröstpress. Skillanden är att marken tar emot så bröstet kopplas ur och tar mestadels på triceps istället. Jätterolig! Så roligt när man får tips på nya övningar, jag får liksom en kick av det =)

Igår var jag städtagen så jag rensade bland annat i skafferiet och det var mycket som fick slängas. Titta i ert skafferi så lovar jag det finns mycket att slänga med utgånget datum. I soperna hamnade olika slags mjöl, ströbröd, havregryn, vanlijsocker och kruskakli. Nu har jag jättemycket plats och nytorkat och fräscht! Övriga köksskåp och lådor städades också. Känns så härligt. Det är så sällan jag får ett sånt ryck så det gäller ta tillfället i akt.

Kommande veckor kommer jag öka min kondition och minska styrekträningen om det behövs. Allt beror på hur mycket tid jag har men jag måste förbränna mer vilket innebär att jag får fokusera på löpning för att komma i den form jag vill. Jag ska erkänna att det känns lite jobbigt att titta tillbaka på min gamla bilder men jag körde hårdare och var striktare i kosten och det är faktiskt det som är receptet.

Här står jag på löpbandet

2 kommentarer:

  1. Det verkar som din helg varit bra =)
    Tror jag behöver ta en genomkörare jag med i mitt skafferi..el i alla skåp *puh*
    Då kör vi Madde på en ny vecka, med nya pass...=D
    Vi kör så det ryker!!!

    Kram
    ~M~

    SvaraRadera
  2. -m- Ha en riktigt bra vecka! Både privat o med träningen =D

    SvaraRadera