torsdag 14 maj 2009

Jag älskar att vara på gymmet!

Trots tunga ben efter benpasset i förrgår gick min löparrunda imorse över förväntan. Jag kände det redan under promenaden att det skulle gå bra! Helt perfekt löparväder när det är lugnt och fridfullt ute till en behaglig temperatur. Det är svårt att veta hur man ska prioritera gällande benen för de blir alltid lidande på något vis. När man springer mycket kan man inte prestera lika bra i benövningarna på gymmet och kör jag på tufft i gymmet blir jag trött i löpspåret....moment 22.....men jag antar att det är bara att acceptera och "get used to it". Ryggpasset ikväll gick som en dans och vi hade grymt skoj i gymmet idag så idag behövdes inga "pluggar" i öronen. Precis som en kompis sa "fan vad jag gillar att vara här" och det är bara att hålla med, det är helt underbart att träna och få vara i gymmet! Visst tycker jag om att springa och gå mina promenader också men det är något speciellt att infinna sig i ett gym och få pressa kroppen med vikter. det är mycket roligare och det är mer händelserikt. För att orka träna tidiga mornar, kvällar efter jobbet, och kondition utöver detta, så måste man tycka det är roligt annars hade jag inte pallat det. Då hade jag lagt ner för länge sen. När man tränar intensivt är det ytterst viktigt med en bra kost, vara noga med sömn och att övningarna utförs på ett korrekt sätt. Det är A och O. Annars får du ett dåligt imunförsvar som gör att du drar på dig infektioner och blir ofta sjuk, får dåligt humör, trötthet och detta blir bidragande orsaker till skador. Så slarva inte med något utan lyssna alltid på din kropp och när den behöver vila.Imorgon fredag är det min vilodag från gymmet så jag kan köra på bra under hela helgen. Påtvingad vila för jag hade gärna kört ett styrkepass så klart =) Det är en sån härlig känsla när allt bara "leker" och känns simpelt. Under morgondagen fokuserar jag på mer lågintensiv träning.

2 kommentarer:

  1. du e vad man kan kalla en riktig gym-råtta.såna som älskar gymmet:)

    SvaraRadera
  2. Anonym: hehe, så rätt =D Du också??!

    SvaraRadera