tisdag 30 juni 2009

Bonus är något jag gillar!

Igår när jag kommit hem ifrån mitt bröstpass satt jag och kollade på träningsvideo på ett ryggpass och jag blev så grymt sugen på att köra rygg igen. Imorgon är det The Big Day efter jag vilat den efter samråd. Jag är dock fortfarande stel efter jag suttit en stund.
Iallfall, planerades mitt ryggpass igårkväll men så kom jag på under min morgonpromenad att jag borde göra dem övningarna jag fått tips om också....igårkväll när jag kollade videon så var "rehab"övningarna som bortblåsta. Hade tom glömt bort min smärta. Jag får nog lägga in en sådan övning iallafall=)
Jag har precis kommit hem från ett bonuspass på löpbandet! Gott!
Haft min sista instruktion ikväll så nu har jag sommaruppehåll från det. Efteråt brukar jag vara ganska trött, även idag men så hade jag lite svagt planerat över ett löppass. När jag planerar svagt vet jag att då blir det oftast inte av....men jag klev upp på löpbandet och efter en minut kände jag att det var tunga ben som bar mig och jag ångrade faktiskt mig. Intalade mig själv att en kvart måste jag överleva så har jag iallafall sprungit 3 km. Men så hade jag en inre röst som undrade om jag verkligen var så vek att endast springa i 15 minuter. Det får man ju inte några magrutor på och när jag springer ute springer jag knappa timmen så lite bättre får jag allt prestera idag. En kvart, hur go är jag?
På ren vilja avslutade jag efter löpning på dryga 7,5 km och så gick jag resen så jag hamnade på drygt 8 km och 45 minuter. Jag känner mig superfräsch nu när jag duschat och äter mig grillad fläskytterfilé med broccoli, spenat och herricon verts.

Detta är en bild från januari i år och jag är i bättre form nu. Bilden till höger där jag visar magen är nytagen nu från juni. Tydligare markeringar och lite tunnare nu kan jag tycka, är nöjd med min utveckling hittills. Men på badstranden i helgen kände jag inte samma sak ska jag erkänna....jaja det svänger.. =)

2 kommentarer:

  1. det e sånna hära inlägg vi vill se o läsa.lite jävlar anamma...vi har inte kommit så här långt annars...denna sport e mycket blod svett o tårar...

    SvaraRadera
  2. Anonym: Exakt!! Det gäller även att ha ett starkt psyke, och så gott när man övervinner latheten. Vi är målinriktade =D

    SvaraRadera