torsdag 11 juni 2009

I´m back!!

Åh vilken härlig torsk jag gjort, vad jag mumsar! Jag förstår inte hur man kan ha svårt för att äta fisk eller tillaga för det behöver inte alls vara komplicerat utan det funkar alldeles utmärkt med "Torsk ala Madie" och det är enkelt och supergott! Till min stora lycka har citygross billig färsk torskfilé denna veckan för 59kr kilot så gissa om jag ska dit i helgen...igen?! =)
För att få fisken "saftig o fin" gäller det att inte ha för hög temperatur i ugnen och framförallt inte ha den inne för länge. När den är torr och smaklös förstår jag att man inte gillar fisk.
På min goda fisk som jag tillagade i ugnen hade jag ett täcke av lök, svamp, röd paprik, färsk spenat och en smaksatt keso av grillad paprika. Dessa ingredienser blandade jag i en bunke och la på fisken och in i ugnen i ca 20 minuter. Knappt ingen disk, tar inte lång tid och sköter sig själv i ugen. Ända nackdelen jag kan komma på är att när maten är god ökar det aptiten =) Visst ser det gott ut? Jag har skrivit om fisk innan men jag är lite tjatig idag!
Nu är jag tillbaka i mitt esse igen! Kvällens pass blev axlar. Innan på jobbet när jag var så trött kände jag att jag nog bör trycka på paus i två dagar redan nu annars hade jag den inplanerad vid midsommar men säger nu kroppen redan ifrån är det nu jag måste lyssna. Däremot piggnade jag till och passet gick riktigt bra så den planerade vilan blir nog som jag tänkt från början ändå =)


5 kommentarer:

  1. Kan avslöja att det är inga som helst problem för att ha svårt för fisk! Men det anade du nog att det skulle komma en sådan kommentar va?!? ;-)

    Men du vet ju vad som ligger mig varmt om hjärtat..

    Däremot så såg bilden väldigt god o lockande ut, man kan ju norpa den goda röran o ha den till ngt annat i stället! =)
    Fick redan ett par bra idér här...

    SvaraRadera
  2. Glömde ju säga att det är härligt o höra att du är back on track again! ;-)

    SvaraRadera
  3. Tobbe: "Tager vad man haver" sen är det bara fantasin som kan begränsa en....bara exprimentera!

    SvaraRadera
  4. Hallå där! Vad roligt att hitta en träningsblogg från Karlskrona! Jättekul läsning det här, jag återkommer definitivt! Trevlig kväll :)

    SvaraRadera
  5. Desi: Vad roligt du tycker det!Så skoj! Antar att du också bor i karlskrona? hoppas jag får se fler av dina kommentarer framöver =)

    SvaraRadera