lördag 13 juni 2009

INTE Torsk på Tallin utan

Torsk på Citygross! Åkte dit igen idag och köpte 1,5 kilo torskfilé. Tidigare i veckan tillagade jag med ett kesotäcke nu tänkte jag "byta sängkläder" till ett täcke med kesella istället.
Tillvägagångssättet det samma. Jag skar champinjoner, lök, tomater, röd paprika, tinade fyst hackad spenat blandar allt i en bunke tillsammans med kesella och 3 skedar tacosås extra hot. Lägg detta täcke på fisken så ser det ut såhär:

Jag har testat ett nytt protein idag efter mitt bröstpass tillsammans med pappa Bamse. Jag började med att gå på löpbandet i 3% lutning i drygt 20 min och avslutade passet med cykel 9 km drygt 25 min. (men vad hjälpte det efter nötter, glass och sjöfrukter?)

Ett märke som som jag aldrig testat tidigare. Proteinet innehåller 20 g protein och 0 g socker och endast 1 g kolhydrater. Smaken är Mango Peach Paradise och ska såklart intas riktigt kall då det är lite sommarkänsla i den. Helt OK tycker jag att ha med sig i kylbagen på stranden som en proteindrink för den smakar mer som en sportdryck eller som fun light än en proteinshake. Efter träningen vill jag ha en tjockare konsistens. På stranden en het sommardag kommer jag absolut blanda med mig en sådan. Innehållet per skopa är 90 kcal, så det funkar ju till den hembakade kanelbullen =)

6 kommentarer:

  1. Jag står för den hembakade kanelbullen om du tar med Mango Peach Paradise till våra härliga stranddagar! :)

    SvaraRadera
  2. Eva: hehe, då inväntar vi bara sommarvärmen nu så är dealen klar =)

    SvaraRadera
  3. hallå,du ska inte äta bullar juh..:))

    SvaraRadera
  4. Klart du ska äta bullar Madde!!=)) Anonym vet inte vad han/hon pratar om;)

    SvaraRadera
  5. Sofia: Tack för dina värmande ord =D mmmmm

    SvaraRadera