söndag 21 juni 2009

Låter detta bekant?

Denna midsommar har varit som föregående midsommarfirande. Man har med andra ord fått springa ut och in med tallrikarna och stolsdynor mm. Solen skiner så vackert när man börjar grilla och när man precis satt sig kommer det några droppar. Äsch, du bara inbillar dig, det regnar inte. Sen får nästa ett stänk på sig och kommer till insikt att det faktiskt faller från himlen, men så hämtar man en tröja först för det blir genast kallt när solen går i moln och så hoppas man på att det avtar. Men det gör ju aldrig det! Så faller regnet, man äter kanske inne istället och när man njutit sin sista tugga spricker molen upp och solen strålar återigen. Hela sällskapet är som eld och lågor igen. Ut springer alla o man torkar av bordet, fram med dynorna och dukarna igen. Någon jublar att "då får vi iallfall solen på oss när vi dricker kaffet"! Oja, säg den lycka som varar för evigt för timmen senare när det är dags för kaffet är det återigen samma incident som inträffar. Skillnaden är att nu vet alla sina roller, alla vet sitt ansvarsområde så nu går det mycket fortare och är mer strukturerat att plocka in allt som finns på bord och stolar. Man vet att det är MIDSOMMARHELG!
Här har vi samtliga som sagt flytt fältet.
Spindelnätet var fint efter regnskuren.
Solen framme igen så då är det bara att inta solläge igen, passa på! Samtliga bilder är ifrån Öland.

Nåväl, jag har haft underbara tre dagar med som sagt både några skurar och mycket sol men framför allt haft det jättekul med alla kompisar och familj jag umgåts med.
Tränat på bra har jag gjort hela helgen både med styrka och med löpning men det hjälper tyvärr mig inte efter tre dagar med glass, nötter och godis....
Nu håller jag på att strukturer upp min vecka för att inte hamna på fel spår utan istället justera så jag hamnar on road istället för off road för där är inget roligt ställe att infinna sig! Hej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar