onsdag 1 juli 2009

In eller Ut i dimman?

Ja, det undrade jag imorse när jag skulle ut på "pensionärsjogg". Ungefär som om ett hus brinner Ner eller Upp? =) Djupa tankar!

När jag sprang ut låg dimman tät:
Lättat något 42 minuter senare när jag åter var hemma:Det är så kvavt och hett nu att igår orkade jag inte skriva något inlägg, pust!
I styrkeväg bestod min gårdag av två pass. Morgon påbörjades förväntansfullt med att återigen köra rygg! Kändes mycket fint och kände inget av min korsrygg. Dock är det lite jobbigare att träna nu när jag inte orkar på samma vikter längre som innan. Det är inte så konstigt när man tränar mer och äter mindre. Mer mat, mer ork så klart! Men den perioden kommer till hösten och då även extra kilorna smyger på en och det är psykiskt påfrestade....=*( Kroppen orkar inte hålla lågt energi-intag och träna intensivt för länge då säger kroppen ifrån med skador, sjukdomar och förbränningen blir sämre och ställer in sig på "svält" så småning om.
Kvällspasset blev triceps som inte gick riktigt lika bra. Pratade lit flitigt länge emellan seten men jag fick god kontakt med de övningar jag utförde. Nu orkar jag inte mer för denna dag!
Får se om jag tar mig ner mot gymmet ikväll annars är det upp med tuppen och infinna sig på gymmet vid öppningsdags imorgon! Nu måste jag dricka känner jag, du med säkert =)
Skål på dig!

2 kommentarer:

  1. Skåååål ta mig f-n! =D
    Se till o drick ordentligt nu så du inte är dålig till i morn, då e det ju Freeeedag! =)

    SvaraRadera
  2. T: ja det vore tragiskt att bli dålig till helgen =(

    SvaraRadera