torsdag 18 juni 2009

En härlig vilodag!

Dagen före midsommarafton är det alltid "Lövmarknad" här i Karlskrona och för dem inboende är detta jättestort och höjdpunkten på hela året. Endel företag jobbar till om med in denna dag så de är hel-ledig. För en annan som kommer utifrån är det inget speciellt utan som vilken marknad som helst men det är mysigt och just att den alltid är dagen innan Midsommarafton. Det var hur mycket folk som helst och jag undrar var alla dessa människor befinner sig resten av de 364 dagarna....
På marknaden köpte jag olika varianter av kryddor, torkade frukter som päron, mango, melon, aprikoser och gojjibär, nya piercingsmycken, jättegott surdegsbakat rosmarinbröd och cashewnötter med wasabismak. På någotvis lyckades jag också få mig en tallrik med indisk ris/röra med saffran och kikärtor. Haha, jag köpte ett linne till ett av syrrans barn och så åt all personal så då skojade jag och frågade om jag kom mitt i maten och om den var hemlagad. Han blev så glad så han gjorde en tallrik och så jag fick smaka, det var gott så jag berömde så klart så jag fick jag hela tallriken =) Gästvänligt minst sagt! Egentligen var jag inte så jättesugen för vi hade precis ätit varsin tunnbrödsrulle med kräftor men jag ville inte vara otacksam.

En riktigt go avslappnande dag har det varit och jag har inte saknat träningen idag faktiskt. Jag måste ta nya tag igen nu och börja köra lite hårdare igen för nu har jag ett nytt projekt på gång om en månad och då gäller det att jag är i form igen så tiden är knapp....därför har jag beslutat mig från att avstå alkoholen denna helgen trots allt. Jag har fått för mig att alkholen är alldelles för nedbrytande och återhämtningsprocessen lång och sabbar kommande träningsdagar därför är det ingen stor uppoffring. Egentligen bör jag utesluta andra saker som naturgodis, jag vet! =D

Ska efter helgen börja strukturera upp ungefär tre dagar framåt för att inte hamna på några sidovägar. Lite har jag lagt på mig igen efter plåtningen jag hade vilket inte är så konstigt då jag efter den lugnade mig lite med konditionen för att återhämta mig lite. Jag ska ånga vidare!
Trevlig midsommar på er alla! Imorgon blir det jordubbsfrukost!

3 kommentarer:

  1. Det verkade som en mycket trevlig dag du har haft!
    Jag önskar dej Madde en riktigt trevlig midsommar (utan alkohol)!!!
    Det tänker jag ha med tanke på att man har o kommer o få finbesök fr Blekinge...mest över dygnet!!

    Stoooor kram till dej
    ~M~

    SvaraRadera
  2. Det är som en annan det där med Lövmarknaden.
    Men jag är inte heller härifrån, så ingen big deal direkt :D

    Jag blir mer och mer sugen att flytta in hos dig, du verkar alltid äta gott, men relativt bra :D Kan du göda mig till en jättestor baddibilder?

    /Richard

    SvaraRadera
  3. -M- Tack och hoppas ni får en riktigt härlig midsommarhelg ihop!
    Richard: Packa väskan och ring på =)

    SvaraRadera