torsdag 25 juni 2009

Åh vad jag längtar till semestern!

Jag är för stunden riktigt trött och jag har fortfarande ont i ryggen. Gjorde något galet under mitt ryggpass före midsommardagarna. Ingen fara när jag går, springer eller tränar som tur är men jag har svårt att sitta stilla bekvämt. Solen strålar och jag sitter inne och jobbar. Inne på gymmet har det över veckan nu som det har varit fel på ventilationen. Tung vardag jag går igenom eller hur? =(
Jag har iallfall funderat lite över roliga saker som semester och lite planer inför den. Min största del av de veckor jag har kommer jag tillbringa i Kalmar och på Öland så klart. Under semestern ska jag besöka Böda, (gärna mer än en gång) utföra mitt projekt att gå från stugan till Borghom som är 13 km - vill bara se hur lång tid det tar, åka ut med båt till en av öarna här i karlskrona, jag och min familj ska tillsammans gå och se Svensson Svensson, strosa runt på lite annorlunda marknader och hänga på uteserveringarna i kvälls-solen och vara på stränderna på dagarna. Jag ska fundera lite vad jag vill förändra i min lägenhet också. Jag ska prioritera sociala aktiviteter och den träning som blir av ser jag som bonus. Morgonpromenaderna kommer jag dock alltid ha tid för. Men så har jag ju Sthlm som alltid lockar också! Hur ska detta gå på bara tre och en halv vecka? jag är riktigt trött redan nu och klockan är bara 19:37, åh pust, fredag imorgon en sovmorgon till 7 är inom räckhåll, vilken lyx! Nu tycker många jag är tokig att bara sova till 7 på helgerna men det är ändå en sovmorgon för mig och när jag väl är ledig vill jag absolut inte sova bort den tiden. Jag har återigen en kanonhelg framför mig med solning (bad är väl för kallt?) i färjestaden och grillad mat på kvällen =) Sussa gott alla vänner!
Det var absolut inte denna bilden jag letade efter som ni förstår...jag var ju ute efter den när ormen sussar i vaggan vid "kungens fötter" och Robin Hood tar pengarna till de fattiga. Visst ser det skönt ut när ormen gosar in sig i kudden när Robin börjar gunga vaggan med foten=) Men jag hittade inte den bilden.....hoppas ni alla vet vad jag menar annars får ni se det på ettan på julafton om knappa halvåret!

4 kommentarer:

  1. Hade hoppats att jag skulle lyckas klistra in en bild på "Sir Hiss" som jag hittade till slut åt dig... Men det gick ju inget bra alls det!

    SvaraRadera
  2. verkligen ilandsprobl,madde...kom igen nu.va e det dära jävlar anamma???lite grrrr...annars kommer jag o drar dig i nackhåret..:) (bamse)kram

    SvaraRadera
  3. Bamse: "äh håll käften" =D ja du får komma och dra mig i "fläsket" istället, hehe!

    SvaraRadera