torsdag 4 juni 2009

Halv-vägs!

Shit vad trött jag är! Det är inte meningen att klaga utan jag är bara ärlig!
Märks verkligen att jag är tömd på kolhydrater. I receptionen på jobbet är de vana att jag kommer med massa energi och alltid är pigg och glad. Imorse hade jag inte samma energiglöd utan jag tillhörde nog den vanliga kategorin idag som 80% säkert av Sveriges befolkning består av, morgontrötthet. De skrattade lite åt mig idag, tack för den liksom!

Jag har under tre dagar hållt ett riktigt lågt kcal-intag och druckit massa vatten. Så jag har varit en flitig besökare på toan dessa dagar. Trots mitt låga kostintag har jag inte under dessa dagar känt någon längtan efter middagar eller nötter som jag trott. Enkla svaret är att jag verkligen vill testa på detta och då är det bara det som gäller. Jag är helt fokuserad nu! Det är bara en vecka och jag är spänd på resultatet. Blir jag tajtare så markeringarna framhävs under söndagen eller har jag gjort något fel så jag blir slät istället. Vilken mardröm! Appropå mardröm, och vara fokuserad, häromnatten drömde jag att jag satt och åt potatis på fel dag =) Vilken katastrof! Jag satt där och mumsade på bakpotatis och tyckte det var så gott och medans jag åt läste jag mina papper med "upplägget" och så ser jag att jag inte ska äta potatis förräns kommande dag! Vilken panik jag fick, haha! Så jag kan lovar er att jag dubbelkollat 20 gånger säkert att imorgon är det laddningsdags. Imorgon börjar det roliga! Jag har aldrig längtat till potatis men nu gör jag det och kommande dagar ökar jag mitt kcal-intag. Dessa dagar som passerat känner jag mig ändå "bra" i magen vilket annars kan bli att man får en knasig mage när man utesluter ämnen kroppen behöver. Hoppas den hänger med nu när jag ökar min mängd också. Förövrigt känns det riktigt bra. Tycker jag ser lite tunn ut, =( Men det gör man skanske när man går inte i detta med tömmning/laddning.
När jag förberedde potatisen i ugnen fick jag dem sådär perfekta ni vet när man känner med stickan så det var lite jobbigt att inte kunna sätta tänderna i en med en gång. Känna potatisen smälta i munnen...Det kommer bli en upplevelse imorgon! =D Jag är snart där!






2 kommentarer:

  1. Hello Madde
    Blev så full i skratt när jag läste om din dröm m potatisar..*fniss*, du kan juh konsten o skriva så man verkligen kan se det framför sig!!!
    Hoppas nu att du får det resultat du förväntar dig...
    Jag e uppe nu så jag hoppas att jag får se en skymt av dig!!

    Kram
    M

    SvaraRadera
  2. M: Vad kul att jag kan få dig att skratta =D
    då måste vi ju få en skymt av varann, alltid skoj att träffa någon som läser vad man skriver =)

    SvaraRadera