onsdag 1 april 2009

Solen är så härlig!

Solen är så härlig men jag känner mig fortfarande trött =(
Imorse hade jag planerat köra biceps men ändrade mig till Triceps då jag inte riktigt jag kände orken satt där att köra stänger och hantlar. Hoppades istället vara piggare till ikväll med Biccarna =) Tricepspasset artade sig riktigt bra ändå vilket gladda mig och sen idag kom solen och då fick det bli en lunchpromenad bland fågelkvitter, glittrande hav och vårblommor längs skogsstigarna. Kände mig pigg när jag värmde upp på löpbandet ikväll men jag hade ingen ork när väl styrketräningen kom igång. Det var som om jag tog slut liksom. Jag bara "dog". Efter några reps och så var det som om armen låste sig och det gick bara inte att få upp vikten. Så tråkigt =(

Imorgon åker jag till Stockholm och stannar där till söndag så då ska jag försöka vila upp mig lite och få lite "rå om mig-tid". Ska bli kul att gymma på gymmet jag har medlemskap i där. Jag ska också njuta i den sköna vårsolen i vår vackra huvudstad så det kommer bli endel promenerande också.
Jag blev riktigt glad idag när en grabb på gymmet frågade om jag tävlade. Alltid kul att höra när jag inte alls känner mig i form då man alltid jämför sig med den bästa formen man varit i och den är jag långt ifrån nu kan jag säga. I själva gymmandets stund syns såklart muskelaturen och ådrorna men jag har ju en bild hur jag vill se ut även i ett vardagligt tillstånd. I vilket fall ville han ha lite tips då han kört fast lite i sin träning så vi ska träna lite ihop nästa vecka. Ska bli skoj! Jag kan också behöva lite passning för att få ut det lilla extra i varje repetiton. Det är bra med träningskompis men jag tränar mycket bättre med killar än tjejer för vi har en tendens att snacka lite väl mycket =)

3 kommentarer:

  1. Aldrig förstått det med träningskompis riktigt. Har testat en del genom åren, men det slutar alltid med att jag blir irriterad och ibland tappar lusten då dem avbokar, kommer försent osv. Bättre att bara ta någon där som verkar kunna passa en och köra :)
    /Richard

    SvaraRadera
  2. Richard: Ja det förtår jag verkligen att du blir om det blir så! De jag tränat med har fungerat bra men man behöver ju inte träna varje pass ihop ;) du skulle aldrig bli irriterad på mig "asflabb" =)

    SvaraRadera
  3. Sant, man kan ju rotera, men jag kör mitt egna race så har alltid bestämda dagar för det jag kör, så då blir jag svår att passa in ett pass med :-) Har inget rullande schema, inte nu iaf.

    Hoppas du har det bra i stockholm

    /Richard

    SvaraRadera