fredag 24 april 2009

Härliga fredag!

Jag kände direkt när alarmet gick igång imorse med"Pinks Sober" vid klockan 5 att vilken underbar dag detta kommer bli! Längtat så efter denna fredag ju! På med de framtagna promenadkläder som jag alltid förberett dagen innan så det bara är att hoppa i dem, särar på perisienerna för att se väder och vind, sneglar på temperaturmätaren för att bestämma om R90 vindjackan ska på eller inte och vilken av rundorna jag ska välja. Intag av Glutamin och en koffeintablett. På med en keps och så ut i friheten! Hehe så ser mina mornar ut. Denna fantastiska morgon hade inte ens vinden vaknat. Så stilla och fridfullt att MP3 lämnades hemma för att endast höra fåglarnas kvitter och mina skosulor mot marken. Ska dock erkänna att jag lämnat MP3 hemma hela veckan. Skulle behöva förnya låtar i den känner jag. När jag kom hem var det kostymbyte och frukost. Nästa hög var gymkläderna och så traskade jag dit och vilket bröstpass det blev. Grym kontakt! Började med några övningar i c.c både i övre och nedre trissan och därefter en pressövning i smithmaskinen. Känns bra att köra i den när ingen står bakom som passar. Avslutade med en av min favoritmaskin. I början tyckte jag inte alls om den men en kompis som jag tränade med älskade denna övning och jag tackar honom att även jag älskar denna övning numera. Jag hade väl fel teknik i början och känner jag att jag inte får rätta kontakten tröttnar jag och tycker det är tråkigt men nu som sagt är den en av favoriterna!
Jag tog mig en långlunch idag och gick in till Intersport och köpte mig ett par nya löparskor Asics Gel 3000 och träningsbyxor. Skor har jag ju inga....=/ Kan man väl aldrig få för många av, eller?

Kände att jag svek Adidas lite, jag har fortfarande ett sår som skaver så jag får se om jag köper ett par snygga lila supernova.

Som ni förstår har min fredag varit riktigt mysig. Kan väl inte säga att kvällen inte var lika bra. Helt klart mig själv att skylla så klart. Ok hade det fantastikt mysigt på balkongen i eftermiddags-solen med nötter som en kompis skojat med mig och hängt på min dörr =) Tyvärr gick innehållet åt och ont i magen fick jag. Dessutom blev jag väldig trött och det är så kroppen reagerar när den får förmycket socker. Blodsockerhalten går upp och man känner sig sugen på mer. Nötterna var chokladdoppade därav sockerchocken....fördelen är att man har avsmak av socker några dagar framöver efter en sådan pärs. Annars har hela veckan gått riktigt bra gällande både min kost och träning.

Richard som jag tränade med förra helgen har nu skaffat en egen sida så den ska ni lägga som en favorit och följa honom, http://rbjfitness.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar