lördag 4 april 2009

Stockholm!

För varje gång jag besöker vår trevliga huvudstad trivs jag allt mer och mer ska jag erkänna! Jag hittar nya "specialiteér" och staden känns också lugnare för var gång. Undviker man bara Drottninggatan på fredag eftermiddag och under helgerna så känns det inte alls som en storstad längre. Idag har jag dock inte varit ensam ute och avnjutit det goda solvädret. Efter ett besök på Hötorgshallarna och lite investering av GOD mat var jag redo mot Djurgården. Tänkte chilla lite där med mat, tidning och solen. Jag hamnade på Skansen bland alla barnfamiljer =) Det var så skönt att bara sitta i solen och varken känna stress eller måsten som man alltid har på sig annars som borde göras när man är hemma.

Ikväll besökte jag gymmet här och de är så himla trevliga och gav mig trevliga och positiva kommentarer gällande min träning! Så värmande ord. Efter ett gott bicepspass med z-stång, hantlar, cc i tre olika vinklar och en bicepscurlmaskin var jag nöjd med mitt pass. Funkade skitbra med en uppladdning av Ben&Jerry som jag av en händelse råkade hamna på när jag passerade Gamla stan på tillbaka vägen där det numera har en egen lokal. OMG! Gick ju bara inte att stå emot, svag som jag är....=) Men jag såg hård ut i gymmet! Lite sladdrig ser jag dock ut när jag är hemma, haha!
Skippade protetindrinken efter träningen och gick istället till parken för att njuta mer av kvällssolen och åt en kebab-variant av kyckling, spenat/fetaost, tomat/pfeffaroni. Så smarrig, eller hur?! Även den köpt i Hötorgshallarna där jag valde vad jag ville ha i den. Kändes riktigt fräsch då det inte var några såser eller flottigt kött. Kolhydratshöjardag idag men det ska också tilläggas att jag går vart jag än ska så jag har gått x antal timmar dessa dagar. I parken var det en avkopplande stämmning så klart. Alla njöt av kvällsolen och det åts pizza, dracks kaffe, alkoholhaltiga drycker och en och annan rökte på. Hehe, nä det har jag faktiskt ingen koll på =) Någon satt och läste, någon satt skrev, det talades i mobiltelefon och många spelade fotboll på konstgräset och man hörde skratt ifrån alla håll och kanter. Alla mår verkligen bra av att våren kommit! Det hade vi alla gemesamt.
Imorgon går flyget hem igen, med sorg i hjärtat. Dessa dagar har gjort mig mycket gott! Känner mig mycket piggare och jag skulle rekommendera alla att ta en weekend för er själva emellanåt.

3 kommentarer:

  1. Härligt härligt härligt... var dig väl värt!!
    Bilderna såg trevliga o goda ut, jag blev hungrig nu!! ;-)
    Vart fantastiskt här nere med, men är tyvärr mulet o trisst här i dag...

    SvaraRadera
  2. Låter helt underbart!

    SvaraRadera
  3. T: Tack tack =) Njöt av varje tugga!
    Anonym: Ja det är tur jag inte bor i sthlm då hade jag rullat fram efter alla godsaker som finns där =)

    SvaraRadera