fredag 10 april 2009

HURRA!!!!!!!!!!!!!!

Vilken dag!! Det börjades redan i bilen mot Kalmar. Normalt sett stannar jag alltid på ett rökeri påväg upp mot Kalmar och köper med mig lite god fisk, http://www.blomlofsrokeri.se/ men idag Långfredag var det så klart stängt. Jag ringde ändå för att kolla "in case" när jag satt i bilen och "damen" svarade men de hade så klart hade stängt idag...Men vilken service hon utgav! Hon undrade hur långt jag hade kvar för hon hörde jag satt i bilen och säger jag kommer ner och öppnar så fixar vi lite fisk åt dig! Snacka om "serviceminded". Hon öppnade speciellt för mig och jag köpte med mig god laxfilé, strömming och tonfisk-kotletter. Påsken räddad! =) Det var riktigt fint gjort tycker jag! Hon kände såklart igen mig och vilka fantastiska människor det finns!
När jag sen kom hem till Kalmar och lastar av all packning tänkte jag med spänning att jag skulle ställa mig på vågen för att se hur jag låg till med mitt delmål. Trots två veckors semester och 4 dagar i sthlm. Det har känts riktigt bra sista tiden ändå måste jag säga och med förväntansfulla steg, med lite nervösitet såklart, ställde jag mig på vågen. Mitt mål är att till påsk vara nere på 59 kg (jag är 1.70 lång) och visst hade jag fixat det! 57.7kg! Bra jobbat Madde! Ditt upplägg fungerar både med kost och träning och nu gäller det bara att ta in det i huvudet också. Känns ruskigt bra! Allt går enligt planerna! Nu ska jag fortsätta gå ner lite till men mycket långsamt för att inte förlora i massa.

Premiärgrillning ikväll också och jag hade utökat grönsakerna på min tallrik jämfört med övriga familjen. Gjorde en röra av spenat, sockerärtor, herricon verts och ärtor. Det smakade så fantastiskt gott och som det grillade köttet doftade! Alla vet ju att det är något speciellt med den första grillningen. Jag hade gärna tagit ett lass till men fick nöja mig med denna portion för denna stund. Jag tänker att jag får snart äta igen så går det alltid lättare.
På dagen hade jag en riktigt underhållande fikade jag med en kompis med en riktigt god kycklingssallad med keso, rödlök, ägg och bönor. Vi skrattade så mycket att någon magträning behövs absolut inte denna veckan =) Solen har dessutom skinit hela dagen så tänk om alla dagar kan vara som just denhär!!

2 kommentarer:

  1. Bättre än Marrängsviss på Stuvfenäs?? ;-)

    SvaraRadera
  2. Tobbe: Garanterat för mat är så mycket godare än snask!

    SvaraRadera