söndag 19 april 2009

Flashback!

I eftermiddag har jag varit på gymmet som jag en gång började på! Jag minns så väl i början av min träningsperiod när lokalen var uppdelat i två rum. I ena delen fanns konditionsmaskiner och styrkemaskiner, i det andra utrymmet fanns alla fria vikter, bänkpressar och cabelcross osv. De första fyra månaderna körde jag bara maskiner. Hur jag nu pallade det en så lång tid förstår jag inte i efterhand men det gjorde mig bra för jag har aldrig varit skadad. När jag skulle ta steget till det "stora" rummet med de fria vikterna, där alla "byggande" människor höll till som jag tyckte då, kände jag mig så försynt. Det var knappt jag vågade mig in dit. Jo visst kände jag så! Jag minns jag tyckte det var bäst att vara där på helgerna för då var det minst folk och ingen som kunde kolla på en sån tunnis som jag =) Jag tyckte det var jättepinsamt...sen började jag träna med en kompis från jobbet och hon hade styketränat i många år så då blev jag blev jag lite mer varm i kläderna! Jag trivdes jättebra på gymmet som hette Alex då men så blev han tvungen att flytta och det nya stället blev jättetrångt därför bytte jag gym. Nu har han utökat med en övervåning och jag ville kolla lite hur han har det idag och så tränade jag bröst men en kompis som ska börja tävla. Skoj! All lycka till och tack för idag!! Följ hans väg genom hans blogg http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.8296080
Innan idag har jag gått på fotorunda. Har lånat en kompis kamera , Nikon D70, för att testa om jag ska köpa den av honom så jag tog på allt och inget, som synes:
Här behövs visst målas lite, många som motionerar =)
Hur länge har kundvagnen legat här tros?

En härlig man i 75 års åldern var han nog i kom fram och tyckte det var så roligt att jag var ute och fotade. Själv vet han aldrig vad han ska ta för bilder och jag gav han några tips och lite funderingar. Han blev överlycklig. Hela han lyste och han klappade mig på axeln flera gånger. Det är bara att ta på allt och inget som jag sa och så visade jag lite hur jag tänkte när tog på ett cykelställ =) Pensionärer är härliga! När jag är gammal ska jag sitta på ett fik med basker på huvudet och äta massa goda kondisbitar av choklad och dricka kaffe och säga att vad kul jag hade det när jag var ung och tränade, hade jag inte varit så vis och varit så medveten om kost under mina unga år hade jag kanske inte suttit här idag!
Ville se lite hur bilderna blev när man tog framför en ruta, sen att det råkar vara frysdisken med glass blev ju lite konstigt... =)

3 kommentarer:

  1. He he har lite svårt för o se dig försynt o gå o vara rädd o skämmas måste jag säga. Har jag inte märkt av ;-)

    Ska bli mig ett stort nöje o se dig sitta på kondis i basker o smaska massa choklad!! Jag lovar o bjuda på första.. hehe =)

    SvaraRadera
  2. Tobbe: hehe, inte så stor skillnad mot idag då, med tanke på att jag är bra på att smaska choklad även utan basker =)

    SvaraRadera
  3. Nä, i know, men baskern lockar lite!! ha ha ha ;-)

    SvaraRadera