onsdag 22 april 2009

Gyminstruktioner

Jag har varit gyminstruktör nu i ett och ett halvt år lite drygt och ikväll hade jag "luffning". Det innebär att ansvarig går brevid en instruktion och bedömmer mitt agerande från det inledande samtalet, träningsprogramet, min sociala kompetens och hur jag insturerar så klart. En uppföljning. De sista månaderna har jag känt lite att det tar emot lite att hålla instruktionerna med tanke på att jag anser att min egna träning blir lite lidande nu när jag ökat min träningsdos. Det är alltid jobbigt att ha en tid och passa jag som är ganska spontan av mig till naturen och när det fina vädret kommit vill man gärna nyttja det istället och kunna planera om. Jag har haft tankar på att avsluta mitt uppdrag till hösten men när jag väl har instruktionen kan jag tycka det är jätteroligt. Visst beror det på vem man har men för det mesta, så klart. Kvällens "luffning" gick skitbra och jag fick jättemycket beröm och inga anmärkningar alls utan hon var så nöjd och hon kramade mig efteråt och tyckte det var härligt att närvara "i smyg". Så nu känner jag att jag vill fortsätta ett litet tag till!
Imorse var jag och körde ett axelpass. Det var mycket folk imorse för att vara tjugo i sju. Vi var säkert 10 pers mot normala 3-4 stycken på morgonen. Jag började med 1km löpning som uppvärmnning, frontlyft åt sidorna, axelpress med hantlar, en arms i cc nerefrån och upp, två rotationsövningar, frontlyft fram med viktskiva och avslutade med 1km löpning. Det är lagom löpning som uppvärmning och nedvarvning. Innan min luffning körde jag två magövningar.
I och med jag körde axlar idag lägger jag in en bild på när jag kör rygg =)
Ikväll har jag så klart lagat mat och det blev kyckling ala Madde. "Tager vad man haver" och sen blanda runt med kesella när jag vill ha det lite såsigare. I dagens "panna" hade jag lök, morötter, en gul paprika, squash och en halv matbanan, ja kyckling också så klart! Kryddar rikligt. Drar pannan från plattan och låter svalna någon minut innan jag tillsätter lite kesella och blandar runt. Annars blir kesellan grynig om det är förvarmt då den inte är så fet.

2 kommentarer:

  1. Grattis Tjejen till ett bra "betyg"!! Bra jobbat! =)

    Nu blev jag hungrig när jag läste här....

    SvaraRadera