söndag 21 februari 2010

Tryck i biccarna!

Gästade Kalmars Friskis & Svettis i kväll då jag inte varit där på två år när jag tränar på Krafverket här i Kalmar. Nu har mitt träningskort gått ut och jag tänkte förlänga efter min utomlandsviselse, passade därför på att kolla läget på detta gymmet och visa upp mig lite =) Gymmet är bra planerat men det är lite mer folk vilket gör att man blir lite "stressad" fast jag fick bra tryck i mina biccar under mitt pass vilket var huvudsaken. Samlat på mig lite vätska tyckte jag men man pendelar hit och dit som "mormors lilla kråka".
Blandade övningar med rak stång brett grepp, z-stång smalt grepp, enarms i cabelcross i olika vinklar, stång med omvänt grepp för lite mer tryck i underarmarna och "Bamsen". Jag kör tungt nu så det var lite svårt att hitta en bra vikt när viktmagasinen skiljer sig från olika gym.
Jag har fått ett par jätteläckra sommarskor av mina kära föräldrar idag men vem kan säga nej med argumentet "Jag kommer tänka på min familj varje gång jag använder dessa skor" ler
De är köpta på EURO-kedjan och vilka snygga skor de fått in alltså. Jag provade 5 par och jag hade så svårt att bestämma mig. Samtliga i skinn så klart för det är viktigt att tänka på hur fötterna ska må och även omgivningen, jo faktiskt, eller hur?! Haha
Dessa med en liten klack passar både till vardags och till festligheter när jag ska upp på dansgolvet och röja.

9 kommentarer:

  1. men guuuuud va fina skooor.meeen du måste taa med dom nästa gång t gymmet sååå vi får se dom.*feminin röst*viisst e bamsen en bra övn?

    SvaraRadera
  2. du o skor maddeladde!!!:)du har ett sjukligt begär av skor.vet ingen som har så mycket skor som dig..pöss

    SvaraRadera
  3. anonym: självklart dansar jag in med dem nästa gång jag besöker gymmet =) E du sugen på att prova dem "ler
    anonym: ändå vet jag aldrig vad jag ska ha på fötterna =) tack för nytt smeknamn, det var kling i det! pözzelipözz

    SvaraRadera
  4. Roligt att du gästspelade Friskis & Svettis i Kalmar! Vi är ett par tjejer som håller ihop och tränar för fullt :) Vi är ju många som känner varandra här...och det är via dom som jag hittade hit. Välkommen tillbaks till Kalmar!

    SvaraRadera
  5. Anonym: Ah vad roligt! Hoppas du fortsätter följa mig framöver! Tränar ni på friskis i kalmar alltså? Sågs vi kanske rent av nu när jag var där uppe? "ler
    Lycka till med er träning så hoppas jag vi ses någongång i Kalmar och jag tackar för ditt välkomnande!

    SvaraRadera
  6. Ja, det ska jag göra! Tycker detta är så roligt med träning...vi tjejer sporrar varandra!!
    Vi ses nog framöver...finns på Friskis & Svettis i Kalmar!

    SvaraRadera
  7. Anonym: Åh vad det glädjer mig! =) Hoppas vi ses bland vikterna och löpbanden! Rock on!

    SvaraRadera
  8. Självklart syns vi vid vikterna! För det är ju där vi bygger vår hållning :)
    Vi vill ju se våra egna uppsatta resultat till sommaren! :) Ingen annan än du själv är din egen måttstock!

    SvaraRadera