lördag 13 februari 2010

Shhpinaaath!

Spenat är det jag har nippran på förnärvarande. Den fantastiska grönsak som finns i olika kombinationer. Färsk bladspenad, fryst bladspenat, hackad spenat och det gör måltiden extra färgrann och framförallt är det riktigt gott! Nu äter jag spenat till det mesta för man kan verkligen ha det till allt. Sallader, i röror, som tillbehör, ja till allt oavsett kyckling, färs, kött, i woken, till fisk och skaldjur så klart. Dessutom innehåller spenat mycket av olika vitaminer, mycket järn, antioxidanter, kalcium och kalium som kroppen behöver.
Min favorit på kvällen är förnärvarande är att jag blandar kräftstjärtar, värmer fryst bladspenat, keso, dill och några kokta äggvitor. Så galet gott! Perfekt snabbmat och proteinrikt!

4 kommentarer:

  1. du e knäppis juh.din spenat spännis. *ler

    SvaraRadera
  2. Bamse: hehe, ja jag är ju lik dig, haha, din Spännstjärt! höhöhö

    SvaraRadera
  3. Tänk om jag kunde lära mig att äta det där oxå... Men först så ska det tränas på lax... ;P

    SvaraRadera
  4. ZuziBuz: Synd vi har så många mil emellan, annars hade jag bjudit in dig på en delicat måltid med lax och spenat i min "restaurang" och jag lovar du uppskattar den maten sen och du hade ju så klart fått ta med dig dina protte-muffins och kanelcashew "ler

    SvaraRadera