söndag 14 februari 2010

Träning 8 -14 februari

Återigen söndag vilket innebär summeringa av den gångna veckans träning.
Början av veckan var ganska jobbig då jag hade förkylningskänningar och fortsatta envisa känningar i höger baksida. Så det var inget bra alls, då kommer gärna paniken för jag gillar inte att dra ner på energin utan väljer hellre att konditionsträna för att nå målen. Ju längre veckan gick ju mer vände det åt mitt håll så jag har inte behövt vara nerbäddad. Tack broccoli, tack blomkål och tack spenat!

Måndag:
80 min morgonprom och minns inte mer av denna dag men jag kan varit helt "ledig" denna dag och skapade nya krafter...men minns inte riktigt...
Tisdag:
70 min morgonprom
Biceps och triceps splittrat under dagen
Onsdag:
70 min morgonprom
Ben + 22 min gång på löpband
Torsdag:
70 min morgonprom
Axlar + 30 min gång ute
Fredag:
70 min morgonprom
Badminton
Bröst + 30 min gång på löpbandet
Lördag:
77 min morgonprom
Rygg + 30 min gång på bandet
Söndag:
70 min morgonprom
Vila

I övrigt har jag gått gått och gått när jag ska ta mig fram till mitt mål men räknar inte det som träning i sig utan bara som extra bonus och som vardagsmotion. Det gäller att hitta nya vägar istället för att hänga läpp över att inte kunna konditionsträna och vara tacksam över att jag kan styrketräna! Ingen idé att få panik, jag hinner och dessutom har jag två viktiga och underbara veckor framför mig i mars. Vågen börjar visa 7:or nu vilket jag är otroligt glad över så nu ska jag göra allt för att slippa se 58:orna =) även efter semestern "ler
Idag har jag faktiskt ägnat min lediga dag till att plugga, ja har ni hört! Det är faktiskt jag, Madeleine Andersson som skriver detta och det är ingen lögn! Har ett annat synsätt nu än vad jag hade på gymnasiet då jag mest ville ha kul och var nöjd med ett godkänt förutom i idrott där målet var ett högre betyg. Jag har en väldigt sen mognad.... men jag är inte ensam =)
Något vettigt ska göras även denna kyliga vilodag även att det är söndag, burrrrburr!
Imorgon mina vänner är det ny vecka och då kör vi så det ryker!!! Rock on everybody!

7 kommentarer:

  1. Åh, snart åker du =)

    Tänkte bara en sak: hur mycket träningskläder bör jag ha med mig? På ett ungefär? ;P Antar att det inte blir något tvättande?!

    SvaraRadera
  2. Ebba: jajamensan!! Fast du har inte långt kvar du heller!! Åh vad najs!
    jag hade 6,5 kg övervikt så lite onödiga pengar att betala, hehe, så jag tar med mig lite tvättmedel denna gång och tvättar upp lite. Det finns också tillgång till riktiga maskiner om man inte vill tvätta för hand =)
    ett tips är om du ska spela tennis att ta med bra skor, jag spelade i joggingskorna men kommer ta med mig andra skor till det nu.

    SvaraRadera
  3. Haha okej =) Kanske också ska ta och smuggla med lite tvättmedel då! Vill ju inte gå och lukta svett heeela tiden kanske ;) Har aldrig spelat tennis, så det blir nog inte av, men tack för tipset. :)

    SvaraRadera
  4. Ebba: så sant =)ja ta med lite "medel" för det är smidigt att tvätta lite sport-toppar o strumpor som annars tar sin plats. jag ska dessutom vara två veckor nu, hur länge är du?
    passa på att testa tennis! tränaren är superschysst, han är tysk/spansk, på tisdag är det en gratisgång för nybörjare.

    SvaraRadera
  5. Vi är bara där en vecka, ser verkligen fram emot det nu =) Börjar bli lite sjuk, men hellre det nu än där nere. Vill ju träna som tusan ju ;D

    Åh, ja det låter ju kul med tennis! Får se om jag vågar mig på =)

    SvaraRadera
  6. Ebba: Du hinner kurrera dig, se bara till att proppa i dig broccoili o spenat "ler
    En pingismatch kankse vore något? också något jag inte hann sist, hehe

    SvaraRadera
  7. Haha, min lillebror är grym på pingis =) Ska nog be honom lära mig lite ;P Har själv inte spelat sen högstadiet. =)

    SvaraRadera