lördag 6 februari 2010

Bananbröd!

Hittade några övermogna bananer här hemma och blev lite baksugen för bröd är ju något jag faktiskt är bra på att baka. Annars är jag ingen höjdare när det gäller kakor osv då jag gärna vill ändra i recepten vilket inte alltid blir så bra liksom när det gäller kakor. Justera bröd är inte så "känsligt". Mat och bröd är mer min melodi =)

Jag började med att mosa bananer tillsammans med kanel. Blandade fiberberikade havregryn, dinkelmjöl och vanligt mjöl, bikarbonat, grovhackade cashewnötter. Tillsatte bananerna, kesella och honung. Blandade alltsammans och smetade ut i en brödform. 1 timme i ugen och vilken succé! Blev supergott så detta recept sparas och nästa gång ska jag justera med proteinpulver så jag slipper äta kycklingfilé vid sidan om för att få i mig mitt behov, hehe. Jag åt skivorna som dem var men det var poppis med smör och en ostskiva på också. För min del smakade det utmärkt med bara nymalet kaffe till!

Lite ruggigare väder ute idag än den underbara sol som smekte min hud igår men ändå behaglig morgonrunda. Bestämde därför att efter mitt gympass som idag vart Bröst, istället för att gå på löpbandet gick jag ute direkt efter istället 35 minuter innan min goda proteindrink intogs. Ikväll ska väl de flesta se på Melodifestivalen vilket även jag ska så imorgon vet man ju vad som står i tidningarna och vad svenska folket diskuterar. Hem till en kompis på lite fest så man får väl se hur mycket man hör av låtarna =)

6 kommentarer:

  1. Sv: Haha jag får allt se ut som ett troll en vecka till... Tur att det är mössväder nu... ;) Men kul att jag kan sätta ett leende på dina läppar! :)

    Här blev det scones med bland annat kanel och äpple... Hade även i mortlad all-bran som jag oxå snart har i allt... :P

    Ha så kul ikväll!!

    SvaraRadera
  2. Zuzibus: Vad kreativa vi e ;)
    Dolphan hade lite mycket kläder på sig igår allt "tss

    SvaraRadera
  3. Å va gott det låter och ser ut!! Ska nog allt gräva fram bakformen och köpa ingredienser!

    SvaraRadera
  4. Eva: Tycker jag helt klart du ska göra! Vi kan baka ihop nästa gång jag kommer hem annars "ler

    SvaraRadera
  5. Mm, så gott! Älskar bananbröd i alla former.
    Och jag är också en sån som alltid ska hålla på och ändra i recepten, haha.

    SvaraRadera
  6. Tova: Jag också! blir en behaglig söt känsla av banan! banan i mat är väl gott också?! mumms, all lycka till dig med bakningen =)

    SvaraRadera