fredag 5 februari 2010

Ooops I did it Again!

Jag har haft en riktigt underbar fredag idag som jag inte är annat än nöjd med.
Det har varit en fantastikt vinterväder med strålande sol så MP3:an lämnades hemma under morgonturen då jag inte behöver den som inspiration när vädret och fågelkvittret slår den med hästlängder.
Jag har även besiktat bilen idag och det blev en blankt fint papper! Så idag har skumpan öppnats för jag firar faktiskt en sak till. Dock höll jag mig till endast ett halvt glas för jag är så motiverad i mitt "pimp" och markeringarna börja komma fram. Framför allt roligt när jag får höra det då man annars lätt bara stirrar sig blind på det som ska förbättras. Tack alla fina människor för era uppmuntrande ord, de värmer ska ni veta!
Jag hann inte mer än att komma hem förrän jag trampade i en jättesnödriva med massa vatten under så hela skon och foten blev så klart plaskblöt då jag ställde mig frågan "vill du ha det såhär?" Fy, jag blev så sur! Första dagen hamnade jag i en lätt "depression" för jag ville inget annat än tillbaka till solen, "lekparken", fantastika omtänksamma personalen oavsett vilken roll de hade på anläggningen, jag ville utforska mer av det jag aldrig hann - en vecka är så kort! När jag trampade i eländet ringde jag min nya vän, Apollo. En lägenhet fanns endast kvar och den är nu min! Här gällde snabba beslut - finns ingen tid att fundera. Jag sticker igen 1 mars men stannar då i två veckor! I`m coming back!
Ta vara på alla chanser och gör det du tycker om!!
Denna vecka har jag påbörjat långrepsare i gymmet. Usch det är inte skoj alltså...12:or får dock räcka....är uttråkade när jag kommer till 8.....jag vill ha action liksom.
Måndags, åkte hem från FuerteVentura så ingen träning och tisdags vart det ingen gymträning heller får jag var så nerstämd så egentligen hade jag behövt träningen med facit i hand.
Onsdag - rygg, Torsdag - axlar/triceps och idag fick benen sig en genomkörare och lite "rehab" för baksidan. Har sedan en tid haft begränsingar i högre baksida vid fästet vid knät så jag mjukade upp detta lite. Kan inte springa på löpbandet så nu går promenerar jag istället.
Jag önskar er alla en kärleksfull och fantastisk helg! Hej hej på er i vintervädret!

10 kommentarer:

  1. Jag äter det banne mig till allt tror jag... För och inte tala om kesoplättarna som jag har dille på just nu... :P Ta och mjölka kon du med så att du får dig en gratis kesoburk vet jag... :D Ha en fin helg du med... och härligt att du drar tebax snart igen!!

    SvaraRadera
  2. Zuzibus: ja det funkar ju till allt! hittade kupong på ica i förrgår så då norpade jag några "ler så härligt att återvända så snabbt! tänk vad ett "snesteg" kan göra =)

    SvaraRadera
  3. en gratis burk fick jag inte på ica, bara rabattkupong, jag ska mjölka kon! haha tack damen =)

    SvaraRadera
  4. Ska åka dit 8 mars. :) Går det att köpa till träning där nere och hur mkt kostar det? Det var pappa som bokade, så har ingen koll på hur det blev med allt.. =)

    SvaraRadera
  5. Ebba: Vad roligt! Då kommer vi vara där samtidigt!! Allt är i stort sett gratis förutom golf, tennis kostar 3 euro för en timme om jag inte minns fel och lika mycket om man vill hyra rack, cykel kostar också att hyra men det är bra priser. Hoppas vi kommer träffas! Bor ni på ApartHotel? Halvpension?

    SvaraRadera
  6. Haha såg det sen, att det ingick alltså :) Pappa som måste läst dåligt.. ;P Låter asbra! Ska verkligen bli skönt att åka till en bra semesterort med träning =) Tror vi har bokat det andra, hotel hette det bara va? Har inte så stor koll faktiskt, haha. Men vore skoj att träffas! =)

    SvaraRadera
  7. Ebba:Du kommer ha det fantastiskt skoj!! LOVAR! Det finns två pooler så man får nyttja båda och jag kommer lägga mig vid den på "er" sida för den var uppvärmd, badkruka som jag e, haha. Då får vi hålla utkik efter varann!

    SvaraRadera
  8. Ja, jag hoppas det ;D Bara jag som är träningsnörd i min familj så jag fick övertala dom andra om att vi skulle åka just dit, till slut lyckades jag. ;)

    Åh, det låter ju toppen! Är också en badkruka.. Det får vi göra =)

    SvaraRadera
  9. Ebba: Vad lattjo och få med hela familjen! Ses i solen i början av mars =)

    SvaraRadera
  10. Haha, eller hur ;) Alla utom mamma åker.. Men det är nog bara jag som tränar! Det gör vi! Mig lär du känna igen: jag kommer vara den vitaste av alla :P

    SvaraRadera