söndag 12 juli 2009

Färska råvaror från torget!

Det är lite växlande väder så jag skriver väl ett inlägg till när jag ändå är i farten om min gårdag.
Egentligen hade jag planerat in en vilodag denna lördag men i fredags firade jag in semstern så pass hårt så jag hade alldelles förmycket energi i kroppen för att bara ligga i hängmattan. Körde ett kanonbra bröstpass på morgonen och allt var verkligen kanon. När jag gjorde entré var volymen helt perfekt i gymmet, min musiklista spelades, lagom med folk och det var lördag! Det gick ju inte bara att misslyckas. Som sagt med den energin i kroppen från dagen innan skulle jag tom orka träna hela dagen, skratt! Jag gick upp mot stan gottandes på min vaniljproteindrink och gjorde först ett stopp i fiskeaffärn. Åh vilken julafton! Varför har jag inte varit inne i den innan? Inhandlade underbara scampispett, strömmingfileér, och torskfilé. De hade så mycket annat gott också så klart. Uppe på torget köpte jag färska grönsaker, jordgubbar och blåbär. Känns så härligt med inhandling av färska råvaror och att köpa grönskerna direkt av bonden.
På eftermiddagen blev det ett Bicepspass också fast på gymmet i Kalmar innan jag åkte till "Ön" för grillning av kyckling och scampispett! Passet kändes grymt bra det också förutom all svullnad som jag samlat på mig men den ska väl lägga sig om två dagar =) Hehe det brukar ta lite tid....=/ ådrorna kom fram vilket är coolt men det beror ju på gigantiskt kolhydratsintag ifrån gårdagen med dess tydligare markeringar. Älskar ådror förutom dem som kommit fram på benen....=(
Det är inte bara jag som chillar i på Öland. Max trivs i soffan =)


Kunde bara inte låta bli.....visst är min senaste väska läcker?!! =)

2 kommentarer:

  1. Åh, vad skönt lilla Max har det i soffan! Gullis! :)

    SvaraRadera
  2. Eva: hehe, förstår du tycker det =*)han är så söt när han sover =)

    SvaraRadera