måndag 27 juli 2009

Något slitna ben denna måndag

Imorse var jag helt färdig när mitt alarm på telefonen ringde. Kände att mina ben var något trötta. Igår söndag gjorde jag nämligen knappt något annat än använda mina ben som färdmedel vart jag än skulle och jag var iväg typ hela dagen. Vad berodde detta på då förutom att det var utomhusväder? Jo, i lördagskväll var det härlig utgång som var så lyckad, hade grymt kul och det kändes precis som gamla tider, hehe, och vi gästade http://www.byttan.nu/.

Dagen efter innebär alltid träningsfri dag då kroppen arbetar hårt med att återhämta sig så att belasta kroppen med träning också gör bara att jag bryter ner mig. Därav att jag istället promenerade vart jag än skulle. Inte konstigt det satte sina spår. Snoozade en lååång stund så klart denna måndagsmorgon men så var det upp och möta dagen med en runda på Stensö. Under frukosten kände jag mig fortfarande seg till min stora förvåning då jag annars alltid är pigg efter en promenad. Tack och lov att två händelser inträffade redan under förmiddagen som gjorde att jag kom upp i speed igen!
När jag var och handlade på Citygross var det dags att få vifta med mitt leg. igen! Först trodde jag de hade fel på sin kortläsare och det var därför hon ville se leget vid betalning tills hon säger att det är pga jag köpt öl. 2,8:or, fyra stycken. =)
Därefter tränade jag och en kompis på ett gym som är ganska nyöppnat här i Kalmar. Ett mindre gym och de har inte marknadsfört sig direkt utan de får sina kunder ändå. Därför vet jag inte ens vad gymmet heter. Kul med lite nytt och kul att träna med en av mina kompisar här igen. Vi körde ett riktigt bra ryggpass med bla chins som jag inte kört på ett tag. Grym kontakt och så hade vi Pink ekandes från högtalarna så bättre kan det inte bli! =) Han jag tränar med här är en riktig energigivare och alltid positiv och glad så givetvis fick jag min ork och energi tillbaka. Härligt med sådana människor!

2 kommentarer: