lördag 1 augusti 2009

Ta död på lite myter

Jag försöker att mina inlägg varje gång ska vara lite seriösa och att det ska finnas någon mening men det jag skriver. Ett ge någon tankeställare, finna lite inspiration, allmänna tips och motivera både andra och mig själv. Jag tänkte idag dela med mig av min ätardag jag hade igår och ta död på myter om att vi som tränar aldrig äter något onyttigt och ständigt får utsättas av kost och träningspåståenden oavsett om vi befinner oss på fest eller i fikarummet på jobbet. Jag kan nog tala för samtliga att det är skönt att slippa tala kost och träning när det oftast slutar med att man får försvara sig med sitt levnadssätt. Det komiska är att det är aldrig vi som tar upp ämnet för diskussion utan andra i omgivningen och så är det igång--..just vid Det tillfället när en kaka/tårta bjuds är man inte sugen eller så tycker man inte om det och det är därför jag säger nej tack. Jag skulle aldrig stoppa i mig något som jag inte tycker om eller inte är sugen på för stunden och definitivt inte bara för det är gratis. Igår iallafall var jag Sugen med stort S och då fanns varken tankar som "Need to have or Nice to have", att begränsa sig, det var helt bortblåst. Jag kan jag också =) och slår ni detta är ni inte dåliga! men som man bäddar får man ligga. Min kista idag mår inte jättebra. Däremot hade jag riktigt tryck i morgonens biceps och triceps pass. Inte så konstigt med den energin jag laddat kroppen med givetvis. Riktig pump och jag lovar jag hade inte fått mig någon av mina skjortor över mina överarmar efter detta pass.
Vad lassade jag då in under mina knappa 17 timmar som jag var uppe:
Medelhavsbaguette med stekta äggvitor, keso, avokado, kalkon
Proteindrink
Grillad kycklingfilé och grönsaker
130 g naturgodis mesta dels wasabiärtor
1 Parisebulle från Ekelunds konditori
2 glasskulor med stelnad chokladsås
Egen strömmingmacka med ägg, lök, keso på medelhavsbaguette
1/2 pkt av ICAs glass Tiramisu (ca 500 ml)
2 bananer - mycket gott till glassen!
160 g lösgodis
400 g lösgodis
2 skivor stenugnsbakat fruktbröd med äggvita, keso, avokado, kalkon
1 nektarin
Kaffe

Surdegsbakad medelhavsbaguette med frön och goda kryddor, sötad med sirap. http://www.danskan.se/ui/article/start.aspx

Pariserbulle från Ekelunds konditori. Är också kanel på toppen. Inte riktigt såhär mycket vanilj dock men förr när jag var liten då var de fyllda med mycket vanilj. Numera bara ett tunt lager men ack så god!
Tack o lov att inte varje vecka ser ut så här....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar