onsdag 29 juli 2009

Ändra aldrig på dina fattade beslut!

Mitt tips idag efter en galen dag på norra Öland. Tidigare i veckan så beslutade jag mig för att inte åka upp till Böda förrän turisterna lämnat ön för jag blev galen på trafiken. Idag skulle syrran med famlij upp till Böda och jag tänkte det kunde varit trevligt att tillbringa min tid tillsammans med dem på stranden men så ändrade jag mig för jag minns allt för väl hur det var sist i trafiken hem. Men när även mamma och pappa skulle upp så tänkte jag att det kanske inte är lika jobbigt om jag slipper köra själv så jag åkte till stugan och därifrån åkte gemensamt med mor och far. My God säger jag bara och tur jag har skinn på näsan säger jag! Parkeringen var redan full när vi kom så vi och många andra bilar vände. Hela tiden kom även mötande trafik som var påväg ner mot stranden o så var det tokar som parkerat längs sidorna så det gick ju inte att mötas. I normala trafiken släpper man fram några bilar från ena hållet och vise versa så flyter trafiken på men inte i semestertider! Då ska man bara FRAM tydligen. Man har absolut ingeting för att vara snäll i trafiken! När ingen bil ville släppa fram oss fick jag nog! Jag gick ur bilen och med bestämda och något raska steg och gick mot nästa mötade bil o gav stopptecken och gjorde tecken att veva ner rutan. Förklarade situationen som han förstod så det var inga problem. (oj, lite besviken - jag som var så laddad, hehe) Men ni vet alla när ett problem löses uppstår ett nytt. Vi kom inte förbi varann då en idiot parkerat med halva nosen i vägbanan. Jag gick fram till honom och för att bilar ska kunna komma förbi måste du backa SOM DU SER. Svaret jag fick gillade jag inte då han sa nej, det är en stubbe ivägen. Det var stopp i båda riktningarna....! Du måste flytta på bilen för det är ingen parkering där du ställt dig och försökte göra honom förstådd med hur viktigt det är om en ambulans behöver komma fram. Med lite trixande från hans sida och jag infospridare till övriga bilister om "status" och vinkande hit och dit så löste sig trafiken och då hade det väl gått en halvtimme..minst...! Jag skulle aldrig ändrat mitt beslut ifrån början! Lärorik dag att jag nu iallfall kommit till insikt att när jag väl fattat ett beslut ska jag stå fast vid det. Något jag alltid kommer ta med mig i livet Jag fick agera trafikpolis idag helt spontant och det var faktiskt lite roligt i efterhand för jag tar faktiskt på mig äran att kaoset upphörde pga mitt proffsiga agerande!
Istället för stranden åkte vi till Kroken och fikade och vidare mot Löttorp och Sandvik som bilderna är ifrån.
Här är från ett mysigt fik

Imorgon är det ett förmiddagspass på gymmet som gäller. Har inte fattat beslut än vad jag ska köra för muskelgrupp =) Sen ska vi till öland igen men inte ända upp till Böda iallafall =) Tänk nu på alla beslut du fattar - följ dem!

2 kommentarer:

  1. Eva: Det var ett riktigt skådespeleri och hade du varit en fluga på min axel hade du nog både skrattat och varit impad, haha
    Hoppas du mår bättre så vi snart kan umgås igen! kram

    SvaraRadera