söndag 19 juli 2009

"Jag tror, jag tror på sol igen!!"

En vecka har nu gått på min semster och jag är mer en nöjd alla redan! Jag har fått både sol och regn med besked. Igår var det ett åsk och blixtväder utan dess like i Färjestaden. Nyårsafton släng dig i väggen, det var som krig och ingångarna översvämmades. Strax innan gick strömmen i köpstan. Allt blev tyst för några minuter. Folk slutade verkligen upp med allt, tom sitt kacklande =)
Nu har jag ändå hunnit med det jag hade tänkt mig att uträtta vid dåligt väder så nu inväntar jag bara solen för kommande planerade aktiviteter. Därför känner jag att det är dags att förflytta mig lite. Jag har precis bokat flyg upp till Stockholm och tillbringa några nätter när vädret fortfrande är lite labilt. Äta lite god mat, strosa omkring i vacker miljö, shoppa och träffa lite bekantskaper. Plus att jag såklart ska besöka gymmet där uppe igen, skoj!
Tror ni jag behöver ta med mina gummistövlar? =)
Nu känner jag mig lätt stressad då klockan springer lite ifrån mig när det återstår lite packning och annan planering. Men jag är ju som kockarna på TV - lite är förberett innan jag klickade på "boka-knappen" =)
Jag tackar verkligen mina föräldrar för sin investering i en motioncykel som står i källaren för när jag skulle ut i morse hade det redan börjat regna. När det fanns ett alternativ så testade jag cykla istället. Inte världens skönaste cykel men den fyllde sin funktion efter jag nysit några gånger och fått damma av den - hehe nä skojar bara. Men shit vad jag svettades! I källaren med noll ventilation och en tristess att bara titta in i väggen så jag kan nu alla detaljer i rummet! 40 minuters trampande och lite terapi skulle jag kalla det också. Gympasset blev axlar och mage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar