lördag 28 februari 2009

Säg mig en väska som passar!


Skriva packningslista, packa väskan, försöka stänga väskan, packa om, packa om igen för att se om jag genom nytt upplägg på min packning kan få i mer i väskan. Justera lite till handbagaget, stänger min resväskan i hopp med att inte överstiga maxvikten redan hemifrån....och så ställer jag mig frågan vart finns den perfekta väskan? Tell me please!

När det gäller handväskan är min antingen förliten - får knappt plats med det nödvändigaste så den går knappt att stänga handväskan men den är så klart SNYGG! eller är den förstor så jag får tag i allt annat jag har i väskan förutom det jag just letar efter men den är så klart SNYGG! =)
Vi har väl alla gjort felet av att tycka att en väska med fler fack borde vara så himla praktiskt, men det slutar ju alltid med att man är är rotar i vart ända fack innan man hittar det man letar efter samtidigt som man svär en liten ramsa, så klart när man dessutom äntligen hittat mobiltelefonen som "stressandes" ringer hinner svaren gå in och ta samtalet precis när man fått luren i handen! Snabb som man är ringer man då tillbaka personen som ringde men då är den personen "upptagen i ett annat samtal" för den lyssnar ju på telefonsvaren och ev pratar in ett meddelande. Varför kan man inte lära sig, usch vilket stressigt samhälle vi lever i! Åter till mina väskbekymmer....
När det gäller resväskan däremot är den alltid för liten och blir alldeles för tung. Jag försöker verkligen prioritera rätt saker och tänker alltid att jag måste lämna lite plats till kommande köp jag trots allt förväntar mig att inhandla på platsen jag ska till men hur jag än bär mig åt får jag alltid minimal plats över och får hoppas på att personen som väger min väska vid incheckning är på gott humör och låter mig passera utan större förfrågningar eller extrakostnader.
Jag börjar alltid i god tid genom att skriva en packningslista, - älskar att planera resor! Packar ner de saker jag kan men egenligen helt i onödan för när det börjar dra ihop sig mot avfärd plockar jag ändå upp allt igen för se vad jag lagt ner. Så dumt eller hur? men jag kan inte annat än att le emot mig =)

6 kommentarer:

  1. haha madde du ska ju till solen!? 7 bikinis o en tandborste sen e de klart! =D

    handukar har dom där =)

    Ha så freakin skoj, saknar dig redan! =)

    Kramar

    Josef

    SvaraRadera
  2. Josef: ah like "the seven sins" =) Haha, får packa om igen då! Miss you my iron man =)

    SvaraRadera
  3. Den perfekta resväskan finns här på Östra Prins!! =)

    Ha det grymt skoj nu! Hoppas ni får det riktigt skönt o härligt där nere....Så får en annan gå här o jobba på i stället!

    Ta en el två härliga romdrinkar o tänk på mig, lite iaf... ;-)

    SvaraRadera
  4. Hm vad jag vet så är magväska det enda som finns som alternativ för en gymmare.

    /Kvar i 80 talet

    SvaraRadera
  5. Har hittat väskan/väskorna för DIG!!!! =) http://www.liverpoolfc.nu/images/ads/cavalet.pdf

    SvaraRadera
  6. T: Vi har det UNDERBART!
    Anonym: Tankte inte pa den....ska genast inskaffa en sadan =)

    SvaraRadera