söndag 22 februari 2009

"Mayday mayday - I´m calling"

Jag har haft en riktigt "svart" vecka så i detta risiga trista väder har jag nu haft mig en "krismöte". Den ända närvarande var jag =)
Jag har hittat svaren på de frågorna jag ställt till mig själv och det är aldrig försent att börja om eller ta nya tag.
Frågan jag ställt till mig själv är varför jag inte kan vara nöjd med att vara "hyfsad" vältränad utan varför Måste jag ha mer? Varför är det så himla viktigt för mig att vara "perfekt"? Varför ser vi Fitnessmänniskor endast
det vi kan och vill förbättra och inte är stolta och nöjda med den kropp man åstadkommit istället? Varför är det så himla viktigt för mig att ha en platt mage som framhäver magmusklerna och en smal midja utan kärlekshantag? Kan jag inte istället vara glad och stolt över min formade biceps istället? Det finns faktiskt nackdelar med att vara målmedvetan har jag nu insett..
Jag vill ju också se ut om Britney Spears och hennes vältrimmade och smidiga dansare och vill också kunna springa runt i endast en sporttop som en rockstar med en kropp som en gudinna my dream, haha! Men det är jag ju långt ifrån ensam om att vilja....säga vad man vill och Britney Spears men hon är riktigt proffsig både när det gäller koreografi och musik. Jag gillar henne skarp och det hade varit coolt att få testa på hennes liv för ett dygn. Bara en parentes!

Som denna veckan har träningen gått riktigt bra (som alltid) men kosten varit riktigt "dålig" (på mitt sätt) jag väljer då att se på det hela med kostögon istället för en bra kvalitet i träningen.
För att få mig på andra fötter nu har jag tagit endel viktiga beslut och nu "rockar" jag vidare och får faktiskt se till att kämpa lite!
Dagens inlägg inte det roligaste jag skrivit om men för mig är det ett viktigt datum och viktigt att få skriva av mig mina känslor. Men när jag lägger in en bild på Britney blir nog alla nöjda =)

8 kommentarer:

  1. Även om inte du är glad blir undertecknad glad åt ditt resonemang med dig själv och din självinsikt. Personligen tror jag inte någon form av "extremer" eller överdrivna målsättningar är skadliga- så länge man tar lätt på dem och rycker på axlarna med ett skratt. Vardagen mår bra av att improviseras...När jag vaknar på morgonen vet jag ofta inte vad eller om jag skall träna den dagen...springa, cykla eller gymmet, vad jag ska köra på gymmet bestämmer jag under uppvärmningen och vad jag skall äta när jag öppnar kylskåpet. Glad, fet och svag :-). Kram på dig/Per

    SvaraRadera
  2. Per: Haha, du är för go´! Tack för du får mig le =)

    SvaraRadera
  3. Upp med hakan nu igen!! (och)Kom ihåg vad jag sa till dig i går i stället för massa neg tankar!!

    Ja, den bilden piggade upp lite i måndagsträsket! =)

    SvaraRadera
  4. Tobbe: Ja nu går jag med näsan i vädret igen =)

    SvaraRadera
  5. va sa han den gamle vise mannen?? =D

    // Josef

    SvaraRadera
  6. Josef: "han" fick mig på bättre tankar igen =)

    SvaraRadera
  7. Du ställde en himla massa frågor till dig själv - men vad var svaren? Varför är det yttre så viktigt för dig? Varför kan du inte vara nöjd med det fina du har utan lägga fokus på det som kanske inte är fullt så perfekt (i dina egna ögon)?

    Jag kritiserar inte dig - men jag är nyfiken på vad svaren på dina frågor är.

    /A

    SvaraRadera
  8. A: Klart du får vara nyfiken!! :)
    De kloka svaren jag gav mig själv (vilket är just viktigt att de kom ifrån mig själv) är att Jag ska vara nöjd och glad med det Jag åstadkommit! Se det som är bra istället för det jag vill förbättra. Vilket gör att jag kommer leva mer i nuet med njutning istället för att sträva efter mer. Jag ska lära mig ta emot komplimanger. Jag har fått fantastiska kommentarer från er på bloggen och från andra håll och det är klart jag ska suga åt mig av det. Tack alla-ni är bäst!! Varför ska jag pressa mig så hårt när jag ändå inte ställer mig på scen?
    Så shit vad snygg jag tycker jag är nu "asgarv".
    (jag har alltid varit en tävlingsmänniska så därför har jag alltid velat vara lite "extra" än alla andra vilket jag nu insett inte alltid är så bra)

    Madeleine Andersson

    SvaraRadera