onsdag 18 februari 2009

"Halv åtta hos mig"

Finns det ett matprogram som går för andra säsongen, tror jag på det är, på TV4. Ett jättetrevligt program där fyra personer som aldrig träffats förut lagar varsin trerättersmeny som de bjuder varandra på. Maten betygsätts och vinnaren vinner en summa pengar. Man får vara med när maten inhandlas, tillagas och se hur de bor hemma och övrigas kommentarer. Helge Skoog kommenterar och bara hans roliga kommentarer får en att skratta! Ikvällens avsnitt lagades det vegistarisk och menyn lät jättegod men hon fick inte så höga poäng men det är svårt att få höga betyg av "köttätande" karlar såklart. Jag vet inte någon man som inte tycker om kött. När de pratar mat är det alltid om en "stor saftig köttbit". Visst är det sant?
Vad har jag själv stoppat i mig för energi idag då? Jo en hel del har jag hunnit med, som alltid!
Efter morgoncardion rostade jag två skivor Extreme Polarbröd med avokado, keso, kokt äggvita, kycklingpålägg och en topping av solrosfrön.
Efter morgonens Bröst-pass blev det en protein-drink med en halv banan.
Förmiddagsfikat på jobbbet keso, kanel och ett päron.
I min lunchlåda hade jag fläskfilé med grönskaker som sparris, broccoli, morötter och palsternacka.
Eftermiddagsfikat 2st knäckebröd med kalkonspålägg och keso samt ett äpple.
Efter kvällens Biceps-pass en proteindrink med banan.
Nu ikväll blev det grönsaker i ugn som broccoli, morötter, svamp och palsternacka och fläskfilé. Oj, vad frukt det blev idag märker jag.

Jag vill också tacka samtliga fina människor som följer min blogg och lämnar så fina kommentarer. Ni är bäst!
Jag är älskar inte bara mat utan även champagne, hehe. Var ju inte så farligt att fylla jämt...!

8 kommentarer:

  1. shit, den maten låter som rena rama himmelriket! Ge mig det =)
    Min nästa ätardag var om sex veckor, fick jag reda på nyligen. Underbart att leva.
    Dock mitt egna fel att man är så svullstig haha!

    Hoppas allt går bra!

    mvh

    Richard

    SvaraRadera
  2. Oj, förresten. Halv åtta hos mig, vilket toppenprogram! Följer det slaviskt =)

    /Richard

    SvaraRadera
  3. Richard: Oj sex veckor! Kämpa på, du vet det lönar sig och du kommer få credit för det =) you rock!

    SvaraRadera
  4. Åh Madde, va mkt god mat du gör!!
    Ja, halv åtta hos mig är riktigt roligt att se, Helge Skoog är ju underbar!
    Richard: Sex veckor till nästa ätardag?! Jag tycker en vecka är jobbigt att vänta..=P
    Och Madde, snart sitter vi på beachen med varsitt glas champagne...;)

    SvaraRadera
  5. Sofia: Jag älskar MAT, speciellt min egna =)därför är det svårt med att minska portionerna så jag får lägga in mycket kondition istället. Efter semestern sen måste jag tyvärr justera lite. Jag visst är det svårt att vänta bara en vecka =) Åh va gott med semster!!!!

    SvaraRadera
  6. Ja, mat är ju såå jäkla gott!
    Har märkt nu att jag lägger på mig istället för att gå ner så jag måste börja räkna om kaloriintaget..*suck* Ska lägga in en morgonpromenad också, men sen hinner jag inte med mer kondition. Annars hade jag hellre gjort det än att skära ner på maten..=(
    MEN på semestern får det gå som det går!=)

    SvaraRadera
  7. Är man överviktig som en gravid kossa så får man inte ätardagar varje helg, ha ha!

    /Richard

    SvaraRadera
  8. Richard: jaha, är det så det är, varför har du inte sagt det till mig innan?! =) Hoppas allt går enligt din väg!

    SvaraRadera