fredag 27 februari 2009

Min favoritövning förnärvarande!

När jag börjat köra mina benpass på mornarna istället är gymmet ganska tomt och då kom jag på en övning jag körde på mina lunchpass för något år sedan. Denna favoritövning plockar jag nu in i mitt program igen för den kräver nämligen att man har lite yta att röra sig på. Inget att rekommendera runt klockan 17 då det är som mest folk i gymmet med andra ord. Det är en grym övning som jag får så grym kontakt med och pulsen slår riktigt snabbt.
Jag pratar om utfall med hantlar, eller jag själv kallar den för "hantelgång" och ser ut såhär:Jag utför övningen med en hantel i varje hand och håller armarna raka i hela utförandet, fokuserar blicken framåt hela tiden och går ner med ena benet strax innan knät når marken då tar jag nästa steg, precis som bilden ovan. Går en sträcka så långt som det finns utrymme och vänder sedan och går tillbaka på samma sätt. Denna övningen tar grymt i rumpan och hela baksidan - så grym! men även lårets framsida. Jag väljer dock att fokusera på rumpa och baksidan. Dagen efter känns det dock mest i framsida lår och rumpa. Det är en riktig plåga men en sån go känsla! Det krävs mycket koncentration och fokus och börjar du vingla eller är för trött är det lätt att tappa balansen. Lägg till den i era benpass och bara njut av syran och pulsarnas snabba slag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar