lördag 14 februari 2009

God frukost!

Igår kväll testade jag på ett nytt bröd som jag skulle förbereda kvällen innan och degen skulle förvaras i kylen under 8-12 timmar så imorse var det bara att sätta in dem i ugnen i ca en kvart. Blev supergott! "Saffransbullar" med dinkelmjöl och dinkelflingor. Jag justerade lite i receptet genom att ta bort och lägga till lite till det jag själv tycker om så klart! Vilken doft av nybakat bröd med saffran, jag älskar den kryddan så grymt! Jag gjorde dock inga "bullar" för jag kände inte för att kladda ner mig och var lite lat också för den delen, så jag bakade degen som ett bröd istället. Påminner lite om scones och på de varma bröden hade jag gjort egen marmelad av björnbär och banan med ingefära. Lite keso också så klart =) Riktigt smakigt att festa på en lördagsmorgon så receptet lägger jag till min samling.
Brödet direkt från ugnen, uppskuret och färdigt att avnjutas med en kopp nymalet kaffe!
Jag har haft två styrkepass idag. Imorse ett lite halvsegt bröstpass men shit vilken pump jag fick i biceps i eftermiddag. Min bicepsådra gör sig allt mer tydlig så jag är så glad! Två promenader i solskenet. Jag och mitt resesällskap har fixat och donat lite inför vår resa! Åh vad skoj att det bara är två veckor kvar nu!!



2 kommentarer: