tisdag 17 februari 2009

Ett triumfkort att lägga i lådan!

I början av en diet och med påbörjad konditionsträning brukar allt flyta på lätt och man känner sig pigg och det går ganska fort att märka resultat antingen i gymmet, förbättrat flås eller att man känner sig allmänt fräsch och man tror att det kommer bli hur enkelt som helst att nå sin drömkropp! Verkligenheten kommer dock ikapp så småning när det tar längre tid med resultaten och det blir lätt att falla in på "fel stig" istället för att följa den "vägen" man planerat att följa. När dessa dagar kommer gäller det att plocka fram sina triumfkort och här har jag hittat ett som verkligen kommer få mig på fötter igen!
Jag gjorde en sån enkel grej och fick så mycket tillbaka! Besvarade ett mail och gav lite tips på kostupplägg och så fick jag sådana fina ord på hennes blogg och hennes inlägg vill jag spara och lägga på mitt minne för jag blev så glad när jag läste hennes ord. Ungefär såhär hade hon skrivit på sin blogg om mig och jag blev så glad att jag saknar ord!

"Eftersom jag är rätt "ny" inom träning och hälsa (läser ändå så mycket jag bara kan) så kände jag en dag att jag behövde hjälp med ett kostupplägg. Bara för att se på ett ungefär hur man ska äta, för att få i sig alla näringsämnen man behöver, sund och hälsosam kost, helt enkelt.På en modellsida där jag är medlem fick jag syn på Madeleine Andersson. Hon har en kropp som fick mig att tappa hakan! Jag kontaktade henne lite blygt för att fråga om hon ville "ge sig på" att skriva ett sunt kostschema (för dessutom en glutenintolerant person som jag). Fick svar nästan samma dag och ett SJÄLVKLART stod som svar! Inom några dagar upp till max en vecka fick jag mitt "schema".Nu ville jag tacka tusen gånger om! En person jag tidigare aldrig träffat som ändå lägger ner tid och energi på mig. Tack Madeleine!Därmed vill jag tipsa er (både träningstokiga och även andra) att titta in på hennes blogg:http://glamourfitnessqueen.blogspot.com/ Super tack! Där har man en förebild!"

Därefter hade hon även lagt in några bilder på mig. Jag bara log när jag läste hennes inlägg och när jag kämpar i motvind ska jag läsa hennes rader och jag kommer återfå styrkan igen! Tack jannie! Följ gärna hennes blogg på: http://www.lindgrenjannie.blogspot.com/

4 kommentarer:

  1. Ja vad sött! Vad fint skrivet! Sånt gör ju verkligen att man vill leva upp till sina "fans" ! Du gör allt sjukt bra följer din blogg eftersom den insprierar. har själv ingen men kanske kommer. kram Linda

    SvaraRadera
  2. Linda: Javisst var det poesi för öronen/ögonen =)Tack för att du följer min blogg, fantastiskt! och glöm inte meddela mig om du startar en egen =)Tack för dina värmande ord, kram!

    SvaraRadera
  3. Men nu blev jag glatt överraskad! INte får du skriva så om mig! Det är ju du som hjälpt mig med kost och inspiratikon! Kruttjej du är.Hoppas du hänger med på vattenskotern i sommar. I våra nytrimmade kroppar. Frågan är bara om man kan bli mer trimmad än vad du är=)? Tack för du ger mig kraft i vardagen!

    SvaraRadera
  4. Jannie: Jag blev ju såå himla glad! Jag hoppas vi verkligen får en underbar sommar och att vi är trim tills dess! =)

    SvaraRadera