torsdag 12 februari 2009

Då kom snön igen...

Hoppsan så var det visst vinter igen! Igår morse fick jag en chock när jag drog upp rullgardinen och såg att det var snö ute och imorse hade det kommit ännu mer. För att passa på att njuta lite av det vackra vintervädret innan det slaskar bort, tog jag mig en vinterpromenad på lunchen. Det var så vackert med massa snö som knarrade under skosulorna och underbart att se all snö som låg kvar på trädens grenar. Det var som jag gick i ett vintervykort. Det ända jag saknade var solens närvaro annars var jag mycket nöjd! Funderade lite på hur folk kan glömma bort att äta som jag hör emellanåt. Jag förstår verkligen inte hur man kan glömma eller att inte hinna få i sig det mest goda i livet? Mat är jätteviktigt för både kroppen och sin omgivning. Får vi inte i oss tillräckligt med bränsle eller felaktig kost fungerar varken kroppen eller hjärnan och man blir trött och vresig. Ingen vill väl ha en sådan i sin omgivning?!
För mig som tränar så mycket är det speciellt viktigt att jag får i mig tillräckligt med fett, protein, kolhydrater och vitaminer/mineraler och vätska. Annars kommer skadorna och sjukdomar. Mitt bästa tips när man känner sig lite smårisig är att öka grönsakerna "galet" mycket. Tokät broccoli exempelvis, när du anser dig ätit tillräckligt äter du lite till =) Det fungerar för mig och det ända kosttillskott jag använder mig av är proteindrinken efter träningen. Annars ser jag till att få i mig allt jag behöver genom "moder natur" och det är inga problem då jag älskar mat!
För att bygga upp mina muskler ligger jag på ett högre kcal-intag än vad jag gör av med, men avsett när på året, ser jag alltid till att den kost jag stoppar i mig är av god kvalitet och mat jag tycker om. Jag äter aldrig något jag inte tycker om bara för det är "bra" utan då finns det alltid andra alternativ.
Gårdagens biceps och tricepspass gick hyfsat, bäst gick biceps som jag körde på morgonen- Tricpes på kvällen var jag ganska trött så jag har instruktioner på onsdagar men idag var det rygg på schemat och det blir alltid succé. Jag älskar chins och alltid trevligt att få lite "pass" av trevliga muskelösa grabbar, vore ju konstigt om man inte trivs då =)
Jag har investerat i ett nytt linne och ny träningstop från BetterBodies idag och jag är såå nöjd!

3 kommentarer:

  1. :D gott med nya träningskläder och kläder med stiil :P. har precis oxå köpt fast en tunn långärmad ...

    SvaraRadera
  2. Hmm, Mads... Det är inte så att du älskar chins på grund av de muskulösa grabbarna??;)
    Du kunde inte heller låta bli att shoppa lite träningskläder ser jag=)

    SvaraRadera
  3. Jens: Men jag är ju tjejen med stil ;D Alltid kul med ny outfit!
    Sofia: Svårt det där med shopping =) ses i helgen!

    SvaraRadera