tisdag 10 februari 2009

Åh folksamling.................

var det verkligen på gymmet idag. Jag blir så irriterad när det är mycket folk. Eller rättare sagt när "mina" grejor är upptagna =) kom till gymmet strax före fem och skulle köra bröst tänkte jag. Började med lite uppvärmning på löpbandet där jag alltid funderar lite vilka övningar jag planerar att köra och vilken ordning osv. Går in mot gymmet och givetvis är båda c.c upptagna, samtliga bänkar upptagna, även bänkpressar står det ett helt gäng runt och tom en av bröstmaskinerna. O.M.G! Jag bara kände hur sur o vresig jag blev! Fick kackla av mig lite och alla kände ju likadant. Jag blir så stressad när det är såhär för det blir inget flyt i träningen och jag ser mig runt omkring inför nästa övning innan jag avklarat den övningar jag håller på med. Blir liksom ingen koncentration och blir ineffektivt när det blir för mycket vila. Finns dock en lite fördel =) och den gäller att plocka fram i dessa situationer!
Jag brukar bli lite irriterad så när jag väl kör tar jag i som f.n bara för jag är lite ilsken liksom. Jag kan mycket väl se riktig tjurig ut med de som verkligen känner mig vet ju att jag inte är sådan som jag utstrålade idag. Gick dock ganska snabbt att lägga beslag på en bänk och jag körde några hantelpressar. När sedan c.c blev ledig var jag snabb som ett skott och så körde tre övningar i den. Avslutningsvis en hantelövning och en liknande "peck-deck" övning fast armarna är mycket mer rakare. Den är grym så den måste jag köra som en avslutning, känns grymt i fästerna efter den.
Med facit i hand blev det inget skitpass som jag trodde från början utan det artade jag riktigt bra! Så jag gick hemåt med ett leende på läpparna och nu har jag ätit mina goda pannkakor med blåbär, vanlijprotein och keso på =)

10 kommentarer:

  1. Trodde stammisar hade förtur på sakerna, så är det på det riktiga gymmet, alex dvs :)

    /Richard

    SvaraRadera
  2. Richard: hello på dig! Hoppas din diet och träning går bra! Är jag stammis på gymmet.....näääähhheee.....=)

    SvaraRadera
  3. Stammis Madde, du?! Stammis är bara förnamnet..;)

    SvaraRadera
  4. Sofia. Säger du det? men jag har inget VIP-kort...det borde en stammis ha eller hur?!

    SvaraRadera
  5. Men det är väl klart att stammisarna ska få VIP-kort!! Självklart med förmåner, exempelvis förtur till bänkar, stänger och hantlar...=)

    SvaraRadera
  6. Sofia: Jag ska ta upp detta på nästa gymmöte! känns skönt att ha ditt stöd vännen =D

    SvaraRadera
  7. eller har man "pondus" så behöver man inte nåt vipkort...

    SvaraRadera
  8. bamse: men alla vill ju vara där jag är ;)

    SvaraRadera
  9. haha jag säger ju det, vi får gå ihop ett gäng o köpa skiten =P

    // Josef

    SvaraRadera
  10. Josef: Helst ett gym i ett exotiskt land =) i´m in!

    SvaraRadera