söndag 8 februari 2009

Vad härligt att få ta fram solglasögonen!

Riktigt najs vårväder! Kände direkt imorse att det skulle bli en kanondag! Under morgoncardion korsade två rådjur mig, naturen är så härligt! De tittade lite på mig och "lunkade" vidare, de var inte alls rädda och jag log så klart emot dem. Vädret var så härligt så det blev en löprunda innan gymmet idag. Friskt i luften, solen sken och fåglarna kvittrade!
Min summering av första veckan i februari:
Måndag: Promenad, lättare lunch-promenad, VILA - bra kostintag
Tisdag: Promenad, löpning, Rygg/Baksida axel - lite förhögt intag
Onsdag: "Pensionärsjogg", Axlar och triceps - förhögt intag pga nötter
Torsdag: Promenad, Löpning, Bröst - bra kostintag
Fredag: "Pensionärsjogg", Ben - bra kostintag
Lördag: "Pensionärsjogg", Rygg/Baksida axel - fria "tyglar"
Söndag: Promenad, Löpning, Biceps och Axlar - bra kostintag

Jag ser denna vecka som en bra vecka även att jag fått i mig lite för mycket av det goda. Jag ligger helt i fas och jag har gått ner sen jag var hemma sist. Det är viktigt att viktnedgången inte går för snabbt heller för då förlorar jag muskelvolym och den är jag ju jätterädd om. Det gäller att gå ner av rätt sort =)

Om någon undrar vad jag menar med "Pensionärsjogg" så är det mycket lätt jogg, bara så jag kommer upp lite mer i puls och joggar i ca 30-35 min istället. Det är viktigt att inte jogga för fort pga att jag utför den under fastande mage men när jag har lite tidsbrist joggar jag istället och pga det lugna tempot kallar jag den för "Pensionärsjogg" =)
Här kommer jag inte ha några problem med att trivas i två veckor!!


4 kommentarer:

  1. En morgonpromenad till dessa vyer och sen en drink i en solstol på en kritvit sandstrand... Är det inte mars snart???

    SvaraRadera
  2. Sofia: Det kommer vara så underbart!! =D Mars är inom räckhåll!!

    SvaraRadera
  3. Underbart !!! håller verkligen med er även om jag inte kommer vara där med er :P. ta massa foton o festa satan, njuuut till fullo...

    En sista syndning innan riktiga allvaret då?

    Ni kommer att vara värda det ;)

    SvaraRadera
  4. Jens: Tack! Så synd det strulade till sig för dig men du får hänga med nästa gång fast vem vet, det kanske löser sig i sista stund? =D

    SvaraRadera