torsdag 29 april 2010

Svammel

Pust, Calima-hettan har infunnit sig nu igen i några dagar och igår kändes det som varje minut som tickade blev det varmare och varmare. Temperaturen ligger väl på 37 grader men senare i veckan kommer den gå ner till 30....Trötta ben som knappt ville bära mig i eftermiddags då jag fick tänka "höger, vänster, höger, vänster" tills slut sa jag att "kom igen nu, annars tvingar jag er att i ett ännu snabbare tempo om det ska vara på detta viset. Lättlurade ben jag har =)
Det märks redan tidigt på morgonen att luften är "dammig" för under morgonrundorna blir jag riktigt torr i halsen. Som ni ser på bilderna ser det ut att det är disigt ute men det är inga moln utan det är sanden som vinden tar med sig ifrån Sahara.
När vi tog denna bilden hörde jag bara ett riktigt asgarv en bit bort! Jag såg en taxi-chaufför som stod en bit bort och undrade lite vad vi höll på med. Hehe, ja krama en cactus tillhör väl inte vardagen därför ville jag ju testa "ler men jag föredrar en mjuk varm famn istället!
På hotellområdet nära stranden finns det tillgång till olika aktiviteter. Denna ställning där du kan utför chins i kan man faktiskt också hänga på ett mycket roligare och inte så krävande sett.
På siestan dessa heta dagar smaskar jag på frusen banan och börnbär! Åh så fantastiskt gott efter en powerwalk och när man kommit ut ifrån duschen.
Redbull intas så klart fortfarande för att hålla ögonlocken uppe =)

5 kommentarer:

  1. Hade lätt kunnat stå ut med lite Calima-hetta just nu...har haft ett par riktiga "öken-dagar"! Så lite värme o sol hade gjort gott för humöret...

    Skönt o se att du har det lite "Glamour" där nere på lediga stunder! =)

    SvaraRadera
  2. T: hehe, ja lite skillnad på klimatet så jag ska inte klaga, jag säger bara som det är *=) så skönt att slippa den långa vintern.
    Glamour i like, "ler, kvällen har jag tillbringat med champagne, choklad och mandlar o massa skratt nere vid stranden -) najs! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. De ja, var inte dåligt! Låter som om du redan haft din helg där...
    Men trevlig helg tillbaks, o även Valborg!

    SvaraRadera
  4. Hej, vilken inspirerande blogg! Hittade dig i Fitness Magazine :) Själv har jag startat en blogg för att motivera mig själv i kampen om drömkroppen till mitt bröllop i augusti. En så länge har det gått sisådär men nu har jag en ny PT så nu hoppas jag på amazing results. Lägg gärna upp matdagböcker, vore intressant att se vad du äter för att hålla dig fit! mvh,Gaby

    SvaraRadera
  5. Gaby: Ah vad roligt att du gillar min blogg, tack for dina fina ord! Lycka till med brollopsformen och med karleken "ler
    Vi "ses", ha en riktigt go vecka!

    SvaraRadera