måndag 3 maj 2010

Tävla mot varann!

Jaha då har vi varit utan internet i några dagar därav min bloggfrånvaro =)
Jag har hunnit med att ha en fnittrande champagnekväll nere mot stranden med underbar choklad och mandlar med oreganosmak (åh vilken hit) till denna fantastiska dryck. Efter en en calima som tagit all energi knackade jag på polarens dörr och hon behövdes inte alls övertalas utan ett snabbt "Åh ok two minutes och ett stort leende talade sitt tydliga språk"!

Mina ben idag är möra och imorgon kommer det sa klart vara värre men I like Pain =)
Ingen aktivitet på siestan idag utan raklång låg jag på piren och intog lite sol istället - Recovering!
Igår hade jag nämligen en tävling mot min manliga italienska kollega som utmanade mig i "Leg Extension-maskinen". Jag rekommenderar starkt att ta ett träningspass och tävla mot polaren för det gav grymt bra! Roligt som tusan var det också! Han bestämde en vikt och flest korrekta utförda repitioner vinner. F*CK jag trodde faktiskt att jag skulle segra....men han var starkare än jag trodde eller var jag svagare? Can't be it??
Vikten på 64 kilo och varsitt set på 12 rep men så är ju mesigt att sluta, snabbt ett set till och Italiano ökade till 15 reps.....tre mer än mig...=( Men vilket tryck jag fick i mina lår! Som "Straff" mot mig själv, då jag hatar att förlora, körde jag vidare med två set till och droppade dessa två set. Love that feeling! Det var första övningen i mitt benpass så jag pallade bara tre övningar till men det är inte antalet övningar som gör passet utan kvaliteten i träningen du utför! Utmana nu, men välj inte för tung vikt utan satsa mer på korrekt utförande och flera repitioner för maximal muskelsyra "ler!

http://www.youtube.com/watch?v=fLSIXiUefZU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar