måndag 26 april 2010

En arbetsförmiddag

06:19 Alarmet ringer - Direkt uppstigning- Alltid för trött så jag snoozar aldrig för då kommer jag aldrig upp och inte blir jag piggare av det heller faktiskt. Så upp!
Dricker vatten, intar en koffeintablett och glutamin. Lägger psyliumfrön och musli i blöt i en tallrik. Hoppar i mina redan framlagda joggingkläder och joggar en 30 minuter med uppiggande musik i öronen.
När svettiga jag återigen är hemm ifrån min underbara morgontur vädrar jag lägenheten och sen åker alla kläder av och skuttar in i duschen. Avnjuter sedan min frukost och tillsätter en äggvita, lite yoghurt, någon frukt, lite gojjibär och valnötter. Normalt sett proteinpulver också men då jag har slut pa detta tillsätter jag istället en mindre burk tonfisk. Allt blandar jag till en röra och äter med god aptit med en liten sked.
07:45 Går jag ner emot gymmet och loggar in mig. Man stämplar in och ut med sitt kort.
08:15 En kortare morgonjogg med gästerna på 2,8 km som slingan är på.
Tillbaka till gymmet där jag ser till att allt är i sin ordning, viktskivor på sin plats, maskinerna fungerar som de ska, och att det är rent och trevligt. Hjälper gästerna och ibland har jag tur att jag kan hinna träna ett kortare pass själv också.
11:00 Volleyboll med gästerna, oftast är jag med och spelar om vi inte är "överbefolkat" eller för få deltagare.
12:10 Här intar jag en snabblunch om jag har tillfälle annars intas lunchen vid klockan 13 där jag slutar första passet. Vi som arbetar på hotellet äter i en annan matsal än hotellets gäster.
13:00 SIESTA Den varierar från 2-4 timmar. Gymmet stänger vi mellan 13-15. På min siesta så "chillar" jag i solstolen på stranden, träffas hos någons terrass, kollar internet, äter choklad, powerwalkar, tvättar,vi går till supermarket, tar en joggingtur eller plaskar i den Olympiska Poolen. Innan man sedan går tillbaka till jobbet tar jag en dusch.
Vad som händer efter siestan berättar jag imorgon. "ler
En arbetsförmiddag kan se ut såhär. Mina önskemål har jag fått uppfyllda att jag gärna vill ha joggingen och volleybollen då jag inga klasser håller vilket jag är mycket tacksamöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar