torsdag 1 april 2010

Mörkret och en Fighter!

Mörkret är min vän.
Nu på mornarna är det riktigt svart när klockan vridits fram en timme. Men jag gillar mörkret på mornarna för då vet jag att tiden är på min sida och jag har hela dagen framför mig! Om du tycker det är jobbigt att ta dig ur sängen när det är mörkt, försök istället mysa till det på mornarna. Tänd en mysig lampa eller ett ljus medan du äter din goda frukost, och sa tänker du hur bra din dag kommer att bli och vilken mysig morgon du har. Easy, eller hur?
Gör endast denna lilla föränding och du kommer ha en ny syn på mörka mornar, dessutom går vi ju mot ljusare tider =)

Det finns en Fighter i mig och jag är så glad att den har visat sig! Känner mig nämligen mjuk och "gosig" som aldrig förr så jag är en "Sladder-Madde". Sladdret gör inte ont utan jag kan dra och klämma hur hårt som helst. Det är nästan så jag skrattar åt det för det är ingen idé att gråta floder, haha. Samlar vätska, slarvar med kosten med tanke pa mitt energiintag även att jag undviker socker så har jag ingen credit for det, tyvärr....=/ Men nu har förändringen infunnit sig! Jag trivs ju så klart bättre genom att vara slim och hård oavsett vad andra anser. Det är viktigast hur Jag känner, därför är det bara jag som också kan göra förändringen. Dags att få igång förbränningen och till hjälp tar jag min siesta och hellre en liten förbränning än ingen alls. =)
Jag ska bli mer noga med min sömn, bättre struktur i kosten, mer konditionstraning och minimalt med alkhol. Det är de förändringar som är en bit på vägen för att lyckas. Inga uppoffringar utan faktiskt väldigt simpelt för jag mår så bra av det. Visst är det hett att springa på dagen men jag gillar det för jag har så bra musik och skönt att få svettas ut. Imorgon tror jag dock på en vila i solstolen under siestan för att spara lite på lederna. Lite för min självkänsla bara.
"Figheter-bilden" är ifrån lagunerna i Cotillo. Lite norr om Corralejo.

Jag hoppar vidare men jag har bytt stranden i Jandia som förra bilden var tagen ifrån till sanddynorna i Corralejo!

Corralejo med sin underbara shopping =) Fantastisk sko eller hur? Svart Adidas boots med guldfärg...! Måste ha!!! Love them!

4 kommentarer:

  1. Men du är ju Fröken Slim..!?! ;-)

    Ha en EGGCELLENT påsk på dig!!

    Håll hastigheten o följ trafikreglerna på kvasten här nu... hehehe

    SvaraRadera
  2. Tobbe: Haha, ja det var ju riktigt skojigt =D

    SvaraRadera
  3. Hall i MAdde! Harifran kan det bara bli battre!! Du ar en stenhard Viking! KOm ihag det! Kramar fran hon som smyger med datorn bakom repan!

    SvaraRadera
  4. Elin: Fran en viking till en annan "ler!!
    Vi haller var fana!!! Kram

    SvaraRadera