tisdag 27 april 2010

En arbetseftermiddag/Kväll

När siestan är över återstår det 3-5 timmar att arbeta, beroende på vilket skift man har för dagen. Vi arbetar aldrig längre än 8 timmar per dag. 5 timmar innan siestan och 3 timmar efter siestan eller vice versa.
Klockan 15-17 är det dags att arbeta igen och beger mig då till gymmet igen för samma arbetsuppgifter som under förmiddagen i gymmet. Vi hjälps också åt att ta plocka in musikutrustningen när klasserna är avslutade för dagen vilket är vid klockan 18 och "blåa mattor" ska plockas in för sista klassen för dagen är alltid exempelvis vara Stretch & Relax, Pilates eller Yoga.
På aktivitetstavlan finner gästerna vilka aktiviteter som är under veckan, under vilka tider och vart de ska infinna sig. Dessa "cliparts" ansvarar mitt team över och denna uppgift har givit mig både stress och tom drömt om dessa lappar på natten vill jag lova.

Klockan 16 har jag Basket två gånger i veckan om jag har tur att arbeta just dessa två dagar för jag tycker Basket är så grymt kul. Tyvärr brukar intresset vara svagare för denna aktivitet vilket gör mig så ledsen för jag vill ju spela "ler!
Timmen senare, 17, om tillfälle ges intas en måltid igen i vår personalmatsal och sedan tillbaka tillbaka till gymmet för att avverka de sista timmarna.
Jag slutar aldrig senare än 20 och på kvällarna åker vi in till Gran Tarajal, handlar på Supermarket, kollar fotboll i Playitas eller går ut och käkar, Facebookar ihop eller bara chillar. Någon enstaka gång har jag gett mig ut på någon jogging eller powerwalk men man är ganska trött när man kommit hem så det är skönt att bara få chilla. Därför känns det mycket bättre att nyttja siestorna till lite träning så har man det gjort. Men nackdelen är att det är riktigt hett så den uteblir lätt...tss En mer detaljerad bild på anslagstavlan.

Jag trivs sammanfattningsvis väldigt bra har på Playitas och snart bör jag boka mitt flyg hem till Sverige igen och det är så klart med lite sorg hjärtat för det kommer inte vara roligt att lämna ön och alla fantastiska människor jag lärt känna under dessa fantastiska månader!

2 kommentarer:

  1. Vem vet, du har kanske mer jobb så du bara e hemma o mellanlandar, du åker kanske ner igen ;)

    Kram på dig..
    Millan, Dennis o Mini =)

    SvaraRadera
  2. Millan: "ler, ja vem vet vad morgondagen ger =) Kram ALLA

    SvaraRadera