söndag 18 april 2010

Maximal OTUR...........!

och sorg i hjärtat.
Jag har nu varit här på Playtias, FuerteVentura, Spanien, halva tiden och det återstår ca en och en halv månad. Imorgon hade jag så sett fram emot att träffa mina föräldrar igen då de bokat resa sedan länge för att komma ner och hälsa på mig. Tyärr blir det nu inte så pga Vulkanen på Island....hur bad tajming kan det bli?! Det är så klart riktigt trist och jag hade velat höra lite vad som händer hemma och visat runt dem lite läckerheter här på ön. Inget att göra åt när man inte kan påverka yttre faktorer...
Med andra ord är det också lugnt här på hotellet för det kommer knappt några nya gäster.
Lugnet är precis som i en film, när något utrotats och vi som finns kvar är vi som överlevt katastrofen. Well well, hoppas ni alla haft en bra helg hemma i Sverige.




Gänget samlat och äter indiskt i Caleta de furste. Vi gick sedan vidare till en Irlänsk Pub där Leah och jag blev så förtjusta i deras fyndiga uppsättning av pappret till att torka händerna med!
Bara tvunget att plåtas och hur vi skrattade! Folk måste undrat vad vi hade för oss där inne.
Jag måste ju berätta att jag också är mästare i "Air-hockey", beat them all, yea! Ursäkten var att jag vann för jag var nyktrast för jag körde. Dåliga förlorare tycker jag "ler. Vi var en bil som stannade lite längre men kom hem väldigt mycket senare för vi skulle bli stannade av polisen också och visa ID-handlingar och svara på massa frågor. Leah och jag bara tittade på varann och undrar hur det hade gått om vi blivit stannade ensamma....hmmmm, blond och blåa ögon kommer man faktiskt väldigt långt med så det hade nog inte varit någon fara" =)

4 kommentarer:

  1. Upp m hakorna, som man säger ;-), det är snart juni innan du vet ordet av!

    SvaraRadera
  2. T: Jo det ar klart men "family is family"! men jag har mina underbara vanner har sa det OK anda sa klart!

    SvaraRadera
  3. jo, självklart, men jag menade ju att du träffar dem när du kommer hem i juni igen, o juni kommer att dagas snarare än du anar...
    Litet försök till positiv peppning....

    SvaraRadera
  4. T: Absolut men det hade varit skönt för mina päron att få åka på semester och dessutom fått se lilla (numera stora) mig =)

    SvaraRadera