tisdag 13 april 2010

Dagen inledes som en Skitdag...

...och då har jag inte varit dålig i magen, fast jag hade nog faktiskt föredragit det....hmmmm.


Jag visste att denna dagen skulle bli tuff då vi idag haft gymmet stängt för att nya maskiner skulle komma på plats så idag skulle det bli mycket "teori" och att vi alla skulle deltaga i vatten-aerobics. Jag hade väskan laddad med tre Redbull-shot och en proteinbar för dagar som dessa vet man aldrig när tillfälle för mat ges. Kände mig redan imorse lite nerstämd då jag inte haft möjlighet att träna styrketräning på flera dagar, vilar mitt knä från löpningen förutom på morgonen så i bästa fall hinner jag med en promenad på siestan och den korta tiden på kvällarna innan mörkret lägger sig är man ganska trött och så åker vi till supermarket och handlar. Så jag kan väl sammanfatta att min träning förnärvarande inte alls ligger i fas med hur den borde vara och saknar mitt gym hemma lite.


Min förmiddag blev inte bättre....ni som känner mig vet så väl att jag inte är någon "Klass-männsika" utan det jag är bra på och gillar är bollsporter och gymmet. I förmiddags skulle jag lära mig "Sun Salutation" (väcka kroppen som en kort sammanfattning) och också en instruktion i Step skulle hinnas med innan lunch. Här tar man inte hänsyn till jag aldrig gjort klasser förut och fel får man inte göra för då ska gudarna veta att det får man höra. Det är sanning och annorlunda ledarstil. Jag fick enhel del "skit" vilket inte gjorde att jag lärde mig bättre eller känner att jag skulle vilja gå och köpa en Step-bräda imorgon. Plus kände jag att jag nästan inte ville lära mig bara på grund av det. Men det krävs mer än så för att bryta ner mig "ler, om det nu var ett test, mina underbara vänner i teamet som är vana vid klasser gjorde allt för att hjälpa mig till "rätta" =) Vi är ett underbart Team som alltid ställer upp för varann och gör allt ihop så det kommer bli jobbigt när vi splittras så klart.


Eftermiddag kunde ju inte bli sämre iallafall - alltid positivt tänkande!
Faktum är att eftermiddagen hade jag riktigt skoj! Vatten-aerobics var jätteroligt och sista passet innan hemfärden för denna dagen var "Kara-T-Robics" där man arbetar med balans, slag och sparkar vilket passade mig mycket bättre en "Step-bräda". Så jag fick ett lyckligt slut på min dag iallafall.

Nu har jag avnjutit tre koppar kaffe, mmmmm, vilken dryck det är!!

4 kommentarer:

  1. Hahaha Stackars stackars Madde! Det enda jag kan säga som tröst är väl att det hade gått ännu sämre för mig, och hade vart ännu argare, tjurigare o mer frustrerad.... ;-)
    Åååh som jag hade lidit!

    "Testet" är fixat nu, så nu får vi vänta o se om det funkar..? You let me know....

    SvaraRadera
  2. Tobbe: hehe tack för din stöttning! =D

    SvaraRadera
  3. Fast jag kan ju erkänna att jag gärna haft en liten "hidden Camera" där o fått sett detta skådespel...hehehe

    SvaraRadera
  4. Tobbe: Kan jag säker tro =) fast det var inte så illa, bara för han hållit på med dans och liknande i över 20 år....jag lovar jag slår honom i allt annat *=)

    SvaraRadera