torsdag 8 april 2010

Frusen banan!!

Sitter inne under min siesta när solen steker ute. Jo, det är faktiskt sant. Jag känner ingen panik över detta utan vädret kommer vara lika nice imorgon och dagen därpå osv =) Tro mig, hade jag varit här på en semestervecka hade jag känt det motsatta, sol sol, ut ut. Men nu kan man faktiskt sitta inne och blogga fast solen strålar för jag vet den finns för mig i två månader till.
Vila ifrån siesta-jogg och har istället tvättat en maskin kläder. Skönt att ha det avklarat för kvällarna är roligare att umgås tillsammans med vänner så det blir lätt att den planerade tvättaftonen uteblir.
Lite seg dag idag, lite trött och lite dålig action idag. Lite lugnare på hotellet med färre gäster känns det som, men jag hoppas vi blir ett gäng till eftermiddagens Basket och jag planerar ett axelpass innan gymmet stängs.
Jag sitter och smaskar på fryst banan, åh så delikat! Smakar ju faktiskt precis som bananglass. Frys bara in färsk banan som du skurit i bitar och sen är det bara att smaska! Svalkande gott. Hade nästan glömt bort detta glass-trick men tanken kom tillbaka då alla mina bananer visst mognade lite väl fort sa jag inte hann med riktigt, och vilken tur det var!
Bananer i all ära! Äta färska, äta mosade, äta varma i mat, äta varma i efterätter, äta i kalla efterätter, använda i bakning och äta frysta! Vilken superfrukt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar