fredag 16 april 2010

Lite ordning!

Nya maskiner har anlänt och äntligen har jag fått lite ordning och äntligen fått ett styrkepass avverkat! Häromdagen anlände nya maskiner, till min glädje bla en Cabelcross med Chinsräcke, som jag saknat denna "ställning" men nu äntligen på plats.
Till Mindre glädje för oss när det tydligen var vi som skulle ordna detta. En dag vi alla sent kommer glömma då den bestod av en heldag i slipdamm (host, host, nys), lite ostruktur, ett golv som inte ville hålla sig på plats, dåligt humör ifrån en person, men så blev det tills slut riktigt bra när allt fallit på plats.
Jag skrev tidigare i veckan att jag skulle testa på Nautilus-modellen men då jag inte haft tillfälle att träna på så lång tid kändes det inte alls som rätt läge utan skjuter det framför mig ett tag. Nu ville jag köra i cabelcrossen, chins och pullover på "riktigt". Pullover en ny maskin som jag aldrig testat tidigare som anlände till gymmet. Denna maskin är som två maskiner i en, som latsdrag och rodd. Tidseffektiv med andra ord plus att den känns grym! Me like! Finns denna maskin på just ditt gym så lägg till den i ditt program. Arbeta med armbågarna och inte med händerna som bara vilar. Spontant gillar jag den skarpt som mitt första intryck.



Det största samtalsämnet här för oss i sportsteamet i MAT, varje dag på förmiddagen är det alltid någon som säger "Åh jag är så hungrig", eller "Åh jag hoppas verkligen det blir något gott till lunch idag", "En tonfisksallad med avokado skulle vara fint, eller kyckling" eller också "Ska vi åka in till Gran Tarajal och äta de goda kycklingmackorna eller fyllda äggen och kycklingspett?", "Ska vi åka till Supermarket ikväll?", "Vilken dålig mat det var idag" osv. Så klart pratas det om mycket choklad och glass också. Det är så härligt att prata om ett ämne som alla verkligen älskar och känner sig delaktiga i, men det är ju livets passion =) Det roligaste var Lauras kommentar när vi fyra tjejer satt på "Central Café" som är vårt ställe och efter vi hade ätit vår goda mat gick kyparen förbi med några tallrikar i handen till andra gäster och vi fyra bara stirrade på tallrikarna med låååånga blickar, ingen av oss sa något utan alla fyra stirrade på dessa tallrikar och alla skrattar och Laura utbriser "Vi är som fyra karlar som ser en storbystad brud passera, samma blickar har vi när vi ser mat". So funny!
Men jag saknar verkligen grillat! Pappas grillade kyckling med en härlig sallad till bestående av färsk spenat, jordgubbar, feta, oliver och nötter tillsammans med sötpotatis och som sås någon kesovariant. Det är min beställning den dagen jag kommer hem igen. Elin och jag har diskuterat i minsta detalj vad vi vill ha som vår första måltid i Sverige idag när vi låg i solstolen och njöt av solen vid havet på vår lediga dag som vi haft ihop. Vi älskar lediga dagar!
Jag har investerat i en badrumsmatta idag också för att få det lite mer hemtrevligt i mitt "hus".
Härligt för fossingarna att ställa sig på denna tjusiga matta, nästan som "Röda Mattan" =)
Var på jakt efter en riktigt bra och personlig kaffekopp också men jag hittade ingen just idag som föll mig i smaken så det projektet kvarstår.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin matta! Den gillar fossingarna förstår jag :)

    SvaraRadera
  2. Eva: Javisst =) måste ju göra det lite hemtrevligt även att det bara är en kortare period jag är här. Invigde den imorse och fossingarna var så glada! Hoppas allt är väl men jag saknar ett "uppdaterings-mail" ler, kram!!

    SvaraRadera