måndag 11 januari 2010

Vad har jag gjort förutom

glassat runt med mina solglasögon idag då? För jag ska erkänna att jag stolt använt dem idag när jag varit ute. Jag bryr mig absolut inte om någon tyckte det såg dumt ut, bara roligt att provisera lite.
Vila ifrån styrketräningen idag så jag har haft tid att städa bort julen. Är tillbaka i Karlskrona nu igen sedan igår kväll. Det var med blandade känslor jag gjorde entré igen. Alltid lite ruggit att komma tillbaka när lägenheten stått tom så länge men sen fick jag det riktigt mysigt med lite tända ljus och funderade lite över hur jag skulle lägga upp min kommande vecka. Vid lunchtid gick jag ner till gymmet och sprang på löpbandet. Det var kul att träffa de gamla ansikterna igen därnere och jag kände mig varmt välkommen efter mina frånvarande veckor.

Självklart har jag varit och handlat idag och fyllt på kylskåpet som annars ekade. Det är så trist att öppna ett tomt kylskåp! Ett kylskåp fyllt med fräsch god mat och råvaror symbolerar för mig riktig värme. Jag tror att har man ett välfyllt kylskåp har man också ett gott och varmt hjärta. Och så ligger man bra till hos mig, och vem vill inte det?! Haha
Jag glömde visst mjölken för jag hade planerat göra pannkakor så jag får ge mig ut i den kraftiga blåsten igen och göra pannkakor som kvällsaktivitet. Det är så perfekt att ha några pannkakor i kylen att ta till. På specialpannkakorna (för det är så klart utan socker och vetemjöl) blandar jag en god röra av antingen keso eller kesella med proteinpulver och lite annat gott. ngen kvällsrunda i detta väder, hu nej, Karlskrona kan verkligen få en på dåligt humör med sitt eviga stormande.

2 kommentarer:

  1. Välkommen "hem" igen då Maddis, hoppas vi cs i dagarna =)

    Kramen!!!
    Millan

    SvaraRadera
  2. Millan: Tackar vännen! Klart vi ses i veckan! kram

    SvaraRadera