onsdag 13 januari 2010

Minus i protokollet!

I skolan var det ju inte bra med minus men gällande min träning är minskning positivt! Både minus på vågen och midjan så imorgon ska jag testa lite byxor som jag använde i våras och se hur det sitter. Roligt det börjar lossna lite nu. Jag har dock en bra bit kvar. Ställen kring sidorna och magen släpper tyvärr sist och det är där jag stirrar mig blind. Små steg i rätt riktning blir så småningom ett större det gäller bara att inte blunda för det mindre utan vara tacksam för det lilla och kämpa på. Jag har vilat från konditionen idag och bara satsat på styrka och lågintensiv träning. Dock har jag gått "a lot" så nu är jag faktiskt ganska slut men ser tillbaka på min dag med ett leende.
Behgalig morgonpromenad där det för en gångs skull knappt blåste, gick på löpbandet 26 minuter innan jag gick igenom lite övningar med en kompis i gymmet och inspirera henne lite. Riktigt skoj när viljan finns. Jag har annars tagit ett uppehåll i mina instruktioner och till våren kommer jag bara lägga all träningsfokus på mig. Därefter tränade jag ett grymt bröstpass och gick på löpbandet igen i 22 minuter. Det var fortfarande riktigt skönt ute så det gäller att passa på så det blev en knapp timme ute friska luften så ikväll ska jag koppla av med en film och mysa. Jag hittade visst Ballerina Pepparkaka i affären så jag vet det blir en riktig höjardag idag, lika bra att vara medveten =) Förut var jag så fokuserad kring lördagar men nu mera struntar jag vilken dag det är utan känner jag för något extra avnjuter jag det och det blir inte heller den hetsen som lördagar tidigare var då jag skulle "passa på" att äta allt jag kom över.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar